Wednesday, February 6, 2008

Baby oh baby..

Bila melihat hadif yang dah menjengah usia 4 tahun, terasa rumah kembali sunyi dari suara tangisan baby. How I miss that time. Masih segar kenangan time shopping barang2 baby. Kelakar pun ada, sedih pun ada. Pregnantkan baby sulung memang exciting. Tak sabar nak beli baju dan kelengkapan baby. Tapi mak aku dah awal2 pesan, selagi tak cecah 7 bulan, tak boleh beli..tambahan pulak aku mengandung anak sulung..terliur je kalau jalan2 kat shopping complex tu..
Bila dah cecah 7 bulan pregnant, hubby bank in duit dalam account aku, time tu dia kerja..aku pun pi la dgn ofis mate ke JUSCO IOI Mall, rambang mata punya kisah, time bayar tu, aku tengok billnya cecah Seribu ringgit...hehehehe giler kentang betul. Kak Ija; opismate yang menemankan aku pun terngaga... Puas la aku dengar leteran hubby aku lepas tu..So sweet la baby punya barang...cannot tahan maaa... tapi yang sedihnya..bila hadif lahir dia tak boleh terus gunakan barang2 yang aku beli..sebab dia kena dok hospital almost 2 months due tu premature delivery...
Bila aku jengah blog si rosnah, rasa seronok pulak tengok dia buat preparation nak sambut orang baru dalam keluarga dia... terasa rindu jugak nak buat preparation cam gitu... before that.. nak ingatkan hubby..dulu dia janji..aku pregnant je..dia akan belanja aku baju kat modern mum.. yang..don't forget ye...hehehehhe Apa pun, to ros, semoga Allah permudahkan segara urusan kelahiran baby nanti ye..banyak2kan berdoa...insyaallah tak de apa2 tu..
soksek: Keluarga ku, syurga ku!!

3 comments:

viruspadu said...

betul

kalu igt zaman peknen semangat nak beli baju baby kan...

rindu saat tu, dengan bawak perutnya... hehehehe... ni yg mcm nak peknen ni kannnnn

Intanaziela said...

viruspadu: ye la..rasa windu sangat nak pegnen..cam ne nih...hehehe

nanonano said...

so, bile lg??
hehhehe..

opssssss, sy dak bwh umur,
xao pe2 k

larikkkkkkkkkkkkk~
:p

Hidup ini penuh dengan dugaan, Tak ikut?
Penakut. Kalau ikut? eeii..eii..sukanya dia!!