Saturday, January 12, 2013

Berkojo la kito sekueknyo

Bila hari sabtu jadual saya lebih padat dari hari bekerja. Seawal 8 pagi dah hantar abang hadif ke kelas tuisyen, leoas tu siapkan si kakak dan si adik. Sambil tu jemur baju-baju sekolah yang sudah siap di basuh dan baju pakai harian juga.

Siap mandikan anak-anak terus pergi ambil abang hadif pulak. Sampai rumah terus putar bahan-bahan nak buat kek butter request dari bunda ku tercinta. Siap masukkan kek dalam oven saya prepare sup ayam untuk anak-anak. Senang dan cepat.

Lepas siap sup ayam mula la sibuk nak siapkan makanan untuk bekalan anak-anak ke rumah opah. Hari ni buat stok ayam. Untuk makanan anak-anak saya memang tak gunakan perasa tambahan. Jadi buat stok ayam sendiri. Masak lebih kurang 4 jam, kemudian letak dlm ice tray dan bekukan. Boleh tahan 1-2 minggu.

Lepas ni nak siapkan puree labu dan puree carrot. Alhamdulillah kauthar dan Raisa boleh je makan labu ni.

Penat? Maunya tak penat. Tapi semua yang bergelar ibu memang lalui apa yang saya lalui kan. Tak apalah, sementara anak-anak kecil lagi ni saya layankan aje rasa penat ni. Nanti bila mereka dah besar saya juga yang akan merindui masa mereka kecil.

Malam ni nak menggosok 10 pasang abju sekolah abang hadif. Memang saya akan gosong terus untuk pakai seminggu. Senang dan tak terkejar-kejar. Siapkan semua kerja hari ni sebab esok nak makan kenduri hihihihi.









No comments:

Hidup ini penuh dengan dugaan, Tak ikut?
Penakut. Kalau ikut? eeii..eii..sukanya dia!!