Wednesday, July 14, 2010

Cerita 3 dalam 1

Lamanya blog ini dibiar bersawang. Kalau tak kerana sibuk, kerana malas. hahahaha. Sejak mengandung ni saya malas pegang laptop. Hubby pun dok perli2...ye la, member penat2 belikan tapi sudahnya dia jugak yang menggodeknya. Yang saya tahu, bila penat saya nak cepat2 baring dan tidur. Alhamdulillah pregnant kali ini tak ada rasa loya-loya, tak ada cuti 2 bulan tak bergaji dan paling ketara, saya ceria sahaja. Hubby kata "adik" ni nanti kuat berjalan dan kuat tidur..kekekeke. Tak pe, janji sihat. Bahagian masing-masing bila mengandung; berbeza-beza kan. Masa Hadif saya tak boleh nak makan apa, memanjang je muntah. Lembik longlai. Alhamdulillah, kali ini berbeza. Cumanya cepat letih dan mulut rasa payau. Biasanya saya kemam kismis dalam mulut. Satu perkara lagi, saya sangat suka minum air oren. Takat peel fresh tu, sekotak besar sehari pun boleh. Kalau tak dapat air oren sehari, lemah gemalai je jadinya.

Minggu sudah merupakan minggu yang sangat sibuk. Mula-mula kisah abang Hadif yang tersepit telinga sehingga pecah tulang rawan. Tak pasal-pasal masuk dewan bedah malam-malam. Hero sungguh anak saya tu sebab merengek sikit je, tak de pun menangis meraung-raung. Mama dia yang menangis teresak-esak...gambar telinga Hadif nanti saya tepek ye, tak bawa cable nak transfer.

Di airport Changi, nak naik sky train nak ke Terminal 2

berpossing wajib di luar Universal Studio

Lepas kisah Hadif, saya dan hubby ke Singapura. Hadif kena tinggal pasal ini trip "halimun" babah dan mama...hahahah. Kisahnya hubby book tiket masa tu tak tahu saya dah pregnant. Jadi, perempuan pregnant 5 bulan ni pun belasah aje la berjalan menjelajah Universal Studio dan mengukur Orchard Road. Insyaallah akan ke Universal Studio lagi nak bawak Hadif pulak. Bising mulut dia bertanya kenapa tak bawak dia..kenapa dia kena tinggal di rumah opah. hahahah. Nama pun Honeymoon trip kan..hahahah. Tapikan, sebab tak bawak anak, kepala otak ni dok teringat kan dia je, nak beli barang pun dok fikir nak beli untuk dia je...hahahah.



Seharian juga kami di Universal Studio. Ada beberapa tempat yang ibu mengandung tak dibenarkan join. Hubby ajelah yang join sampai meleleh air mata..hahaha. Kalau nak ke Universal Studio di hujung minggu, make sure beli online tiket. Kalau tidak jadilah seperti gambar di bawah. Boleh tengok sahaja tak boleh masuk. Harga tiket SD72. Nak ke Sentosa Island ni kena bayar tiket train SD3.


Keesokkan hari memang kami dah plan nak mengukur Orchad Road. Banyak sungguh shopping kompleks disepanjang jalan tapi tak pergi pun semua. Pilih-pilih sahaja. Kaki ibu mengandung ni dah sakit sebenarnya..hahahah. Terima Kasih kepada hubby sebab belanja saya handbag di Takashimaya. Dah lama dok aim akhirnya impian jadi kenyataan.

mood yang baik utk shopping...mana tidaknya, rambang mata tengok Prada lah, Gucci la, LV la..jamu mata aje la...tapi...towards the end hubby belanja saya juga... :)


saya dapat ini dari hubby...senyum sampai ke telinga...kehkehkeh

Sampai aje di Shah Alam terus book spa. Urut kaki. Amik, jalan sangatkan. Keesokkan hari appointment Hadif di KPJ Selangor, nak buka jahitan telinga dia. Alhamdulillah telinga dia dah ok. Lepas tu terus ikut hubby ke Kerteh. Dia ada course 2 hari di sana...hahahah tak ke namanya berjalan lagi? Tapi saya dok di hotel aje, tidur dan rehat. Bila hubby call tanya tengah buat apa, jawapannya "tidur" hahahaha.

Hari ni rutin dah kembali seperti biasa. Hadif pun dah ke sekolah balik setelah cuti panjang. Semoga Allah beri kesihatan yang baik pada saya disepanjang tempoh pregnancy ini. Doktor Yeen pun tak pesan tak boleh penat-penat. Kena rehat banyak-banyak....tapi kengkadang lupa jugak...hahahah.

6 comments:

Ana said...

cantiknyaaa hbag intan tue..i like laa..bila laa leh dapat cam gitu gakk..hihihi..

kejap jek intan dah 5bln ekk..ana nie pun 7bln lebih dahh..aduhhh..mkin takut laakkk pk nk beranak nnt..dah laa sorg2..huaaa..

Intanaziela said...

Ana: hihihi...dah lama aim nak handbag tu Ana...alhamdulillah hubby sudi nak belikan... nanti Ashran boleh beli lebih dari tu tau..hahahah

kejap je kan? sebenarnya sebab tau2 peknen dah 3 bulan...tu yang rasa kejap... Ashran bila berangkat? tak pe ana, tawakal pada allah..keluarga pun ada disisi ana kan...

Pn. Ira said...

beg cantek!suke!

Intanaziela said...

Ira: credit tu abg long yang memilih dan membayarnya.....kekekek

Ibu Double Q said...

mama bam bam... berseri2 muke dapat pi cuti.. bb gurl kot.. hihihi..

Intanaziela said...

Ros: memang bam bam kekekke kalau dpt baby girl alhamdulillah, baby boy pun alhamdulillah..janji sihat dan sempurna...

Hidup ini penuh dengan dugaan, Tak ikut?
Penakut. Kalau ikut? eeii..eii..sukanya dia!!