Friday, September 17, 2010

Entry panaskan badan

Saya dah mula bekerja. Sunyi sahaja ofis hari ni. Sebenarnya hari Rabu lagi saya dah kembali ke pejabat. Jadi penunggu pejabat...hahahahah. Untuk hari raya kali ini, segalanya serba sederhana. Saya baru je keluar hospital kerana mengalami kontraksi kelahiran pra-matang. Memang beginilah saya kalau mengandung. Masa Hadif dulu pun berhadapan dengan masalah begitu, rahim saya tak begitu kuat, kata doktor. Alhamdulillah, selepas diberi ubat untuk menghentikan kontraksi, saya dah beransur pulih tetapi kena banyakkan berehat dan tak boleh buat kerja berat-berat.

Jadinya raya kali ini begitu sederhana (memang selalu pun biasa je..kekekek) sahaja. Berhari raya di rumah mak abah saya di taman bukit kemuning dan kemudiannya berkunjung ke rumah saudara mara. Lepas maghrib bertolak balik ke Lanchang, Pahang. Tahun ni seronok sikit, walau pun mengandung, tapi rata-rata orang yang berjumpa saya menegur saya yg kelihatan kurus...kurus ke? hahahaha. Memang bulan puasa tempohari saya kurang berselera nak makan. Berat pun turun. Harap-harap lepas raya ni tidak lah mencanak-canak naiknya berat badan saya, maklumlah, hidangan dihari raya yang lazat-lazat bisa membuat berat yang turun naik sekali ganda!


Tahun lepas...


tahun ini...

No comments:

Hidup ini penuh dengan dugaan, Tak ikut?
Penakut. Kalau ikut? eeii..eii..sukanya dia!!