Wednesday, August 10, 2011

Ichaija di bulan ramadhan


Ustazah ichaija

Bulan Ramadhan ni, bila tiba waktu sahur, Raisa pun akan bangun bersahur. Selagi tak disuap mulut dia dengan makanan, selagi itulah tidak aman. hahahhaha. Gambar di atas itu di ambil semasa menunggu abang balik dari sekolah. Tengoklah hidung anak dara saya yang merah menyala, semenjak dua menjak ni dia suka sangat melasak. Dah mula berdiri dan lepas tangan, gaya seorang pro tapi lepas itu jatuh terlentang. Apa lagi..huaaaaa. Oh ya, Raisa sudah boleh cakap "maaaa" "baahhh" "paaaahh" tapi gigi sebatang pun tak ada lagi...hehehehe.

Kurangnya update blog di bulan puasa ini. Mana tidaknya, 9.30 malam dah masuk tidur. Bangunnya pukul 4.30 pagi. Sekejap sahaja Ramadhan kali ini. Alhamdulillah saya masih berpuasa penuh... weeee hahahhaha. Persiapan menyambut syawal pun ala kadar sahaja, saya sudah berjanji dengan diri sendiri tak mahu berlebih-lebih. Biar bersederhana. Janji keperluan anak-anak sudah selesai, saya dah senang hati.

Selamat meneruskan ibadah puasa. Puasa dari lapar dan dahaga, puasa juga dari menahan nafsu segala. Maaf zahir dan batin.

No comments:

Hidup ini penuh dengan dugaan, Tak ikut?
Penakut. Kalau ikut? eeii..eii..sukanya dia!!