Tuesday, January 17, 2012

Bila Aku Jatuh Cinta


Bila Aku Jatuh Cinta

Bisakah ku tanpamu
Bilakah ku tanpamu
Hatiku mulai rapuh, hatiku mulai sedih
Bisakah ku tanpamu

Bila aku jatuh cinta
Kan ku sebut namamu
Akan ku tulis lagumu
Akan ku katakan kata-kata indah
Hanya untukmu

Relakah ku tanpamu
Relakah ku tanpamu

Bila aku jatuh cinta
Kan ku sebut namamu
Akan ku tulis lagumu
Akan ku katakan kata-kata indah

Bila aku jatuh cinta
Kan ku doakan kamu
Menyempurnakan aku
Akanku buatkan semua yang terindah

Bila aku jatuh cinta
Kan ku sebut namamu
Akan ku tulis lagumu
Akan ku katakan kata-kata indah

Bila aku jatuh cinta
Kan ku doakan kamu
Menyempurnakan aku
Akanku buatkan semua yang terindah


Mode: Pre-Anniversary.

Baru-baru ini, sempat masuk KL masa nak balik kampung Pahang. Hubby lalu depan Pasar Seni atau biasanya orang akan sebut Central Market. Masa lalu tu hubby cakap "tu titik pertemuan". Saya sengih aje. Memang titik pertemua kami kali pertama. Kali pertama saya jumpa seorang "mamat" yang nak keluar dating tapi tertinggal kasut dan hanya berselipar sebab baru balik solat Jumaat. Rasa nak gelak pun ada. Kami tak pernah bertemu sebelum pertemuan di titik pertemuan ini. Selalu berhubung melalui email dan telefon. Chatting tak ketinggalan.

Bila kali pertama nak berjumpa, saya nervous juga lah. Bila hubby call tanya saya ada di mana saya beritahu yang saya ada di depan pintu masuk Central Market. Bila saya tanya dia ada di mana, begini jawap dia "awak jalan terus, lepas tu nampak lori kepala merah. Nanti nampak apek pakai singlet putih, seluar pendek, pakai selipar" hahahahah. Masa tu berkerut gak la kening akak...hahahah.

Itulah kali pertama saya bertemu in person dengan hubby. Saya jenis peramah, tapi dalam hati tu sebenarnya risau jugak, ye la kot-kot yang saya jumpa ni jenis yang merbahaya. hakhakhak. Sempat ikut hubby pi amik kasut dia kat Country Home (masa tu dia ada tournament snoker), dan dia bawa saya makan sate di Sate Hj. Samuri di Kajang.

Banyak bersembang di dalam kereta aje sebab perjalanan dari KL nak ke Kajang tu jem, dan masa tu saya nak cepat sebab nak ke Jalan TAR, cari kain ela untuk kenduri sunat adik kembar saya. Masa sembang-sembang nak hantar saya ke Jalan TAR, saya perasan....hubby hisap rokok terbalik. Muahahahahhaa. Ya Ampun Yang... aduh...semua tu kenangan yang tak mungkin dapat saya lupakan. Biarpun sudah bertahun berlalu, ayat yang pernah hubby tuturkan saya masih ingat. Patutnya hubby nak bagi souvenir dari Pulau Tioman, tapi dek kerana kami bersembang tak berhenti-henti sampai dia terlupa nak kasi...hahhahah. First Date yang sangat santai, tak ada romantika di tampoi, tapi penuh bermakna.

Saya bagitahu hubby yang saya teringin nak ke titik pertemuan kami semula. Tapi berdua sahaja. Bukan dengan anak-anak. Hubby pun mula la mengomel, hahahaha. Memang selalu saya tak mahu tinggalkan anak-anak untuk keluar berdua. Hubby kata tak kan nak tunggu sampai anak-anak dah besar baru kami ada masa nak keluar berdua. Masalahnya saya tak boleh. Kalau keluar sekejap pun hat dah teringat-ingat pada anak-anak. Alah, hubby pun cakap aje...kalau keluar beli barang dapur kejap pun nak cepat je balik dok terkenang anak-anak yang tinggal. Memang kami tak boleh kot...jadinya kita heret aje la anak-anak sekali ke titik pertemua tu yek? hahahaha.

2 comments:

PM said...

mama hadif, pegi la dating dgn 'ayoh'... hadif dan raisa serahkan pada GBS. kami boleh jaga sementara uols dating sambil mengimbau kenangan terindah. kehkehkeh

Intanaziela said...

pencerita maya: keh keh keh... kalau boleh mesti nak tinggal...masalahnya hati berat mau tinggal hahhaha

Hidup ini penuh dengan dugaan, Tak ikut?
Penakut. Kalau ikut? eeii..eii..sukanya dia!!