Tuesday, July 30, 2013

Jakarta Part 2

Hari kedua di Jakarta bermula dengan awal pagi.  Waktu di Indonesia adalah awal satu jam dari Malaysia, jadi tidak susah untuk kita bergerak awal, Waktu Malaysia pukul 9 kami bergerak ke Tanah Abang.  Teksi memang ada je depan hotel.  Kami guna perkhidmatan Syarikat Teksi Blue Bird, bermeter dan pemandunya bagus-bagus. Driver Teksi ni berhentikan kami betul-betul depan pintu masuk.  

Muka fresh dalam Taksiiii

muka sedih sebab rupiah dah abis..kah kah kah
 Peniaga kat situ baru je nak mulakan perniagaan, saya dan mulakan pembelian.  hahahah.  Serius, memang best dari pasar baru di Bandung tu.  Banyak pilihan, dan kualitinya jauh lebih baik berbanding dgn material di Pasar Baru.  Dan, harganya mungkin mahal la sedikit.  Pukul 11 waktu Malaysia saya dah papa...hahahah rupiah dah habis.  Tapi memang puas hati sebab dapat beli barang-barang yang saya suka.  Dapat  banyak pakaian basahan anak-anak terutamanya Raisalah..Di tanah Abang kebanyakan kedai menjual barangan secara pukal, kena pergi ke blok satu lagi untuk belian secara "ecer".  

pemandangan dari luar teksi di tanah abang

tu dia Bapak Shamsul...satu troli tu...hahahha
Habuan adik Kauthar...siap dengan baju mandi tu..kah kah kah... mama diorang ni mana pergi pun mesti beli swimming suit...dulu pi Hong Kong pun beli juga hahahah

yang ni bahagian kakak Raisa...pakai selang sejam opah dia kata..hahahhaha


ni bahabian abang Hadif...tak banyak sebab dah beli banyak dah masa pi JPO  hari tu...

tak tahan tengok baju kenit2..ni baju untuk anak-anak buah...

saya dan shawl...memang rambang mata sebab harga murah-murah sangat...
Di Tanah Abang saya sempat beli mesin pengurut, senang, boleh urut je kaki yang lenguh shopping, kalau nak pi Spa sekali je rasa leganya...bila lenguh lagi kena pergi lagi..ni dah ada depan mata...lenguh je boleh suruh hubby urutkan kah kah kah.

memang terbaek lah alat ni... hahahahha

Kami sempat ke Thamrin City naik Bajaj, tambangnya 20 ribu rupiah.   Besar Plaza ni, sampai tak larat nak jalan.  Sempat la beli baju Raisa dan baju batik hubby.  Lepas tu terus balik hotel, saya buka plastik pakaian yang dibeli...susun ikut empunya...dan dah tentulah baju si anak dara tu lebih dari adik dan abang. 

baju sebegini kalau dibeli di lovely lace koman-koman untuk Raisa harganya RM120++ atau lebih...di Thamrin City saya dapat sehelai harganya RM62 aje..apa lagi..beli 2 hahahah. 

Hubby yang jatuh cinta dengan Batik...

Thamrin City yang besar..tak larat jalan...cepat aje ajak hubby balik hotel...

cantik tak?  naik juling mata tengok baju hahahhaha
dipilih...dipilih..dipilih...

asal jumpa cermin mesti ambil gambar... hahahah
Oleh kerana dah tak ada apa yang nak dibeli sebab semuanya dah dapat, hubby ajak ke Plaza Indonesia.  Plaza Indonesia ni ala-ala Pavilion.  Memang rambang mata dan seronok dapat cuci-cuti mata.  Pandora pun ada sesetengah cham 50% diskaun...terima kasih pada pak hubby yang belanja isterinya cham ye...kat Malaysia memang tak pernah ada sale pun Pandora ni.  Saya memang tak minat barang kemas, dan saya sangat suka Pandora.  Tak pedulik la orang kata rugi tak boleh gadai lah, apa lah. 

tanda dah sampai kat Plaza Indonesia... I like...
ambil gambar aje la..hahahah

saya dan pandora...memang tak boleh dipisahkan


punya la seronok sebab kat Malaysia memang tak pernah merasa Pandora ada sales

Tq hubby for this picture... I love!

menyumpah dalam hati...kenapalah kasut ni mahal sangat...hahahahah

Alma everyone? kilat sangat lah...akak tak suka..hahahah

yang ni ok ke?

Oh My English! serius jatuh cinta...jatuh cinta tergolek-golek..pas tu bangun balik...jatuh balik..hahahha
 
Kami berbuka puasa di Plaza Indonesia dan saya tetap dengan pisang keju saya.  Order nasi goreng tapi akhirnya dibungkus bawa balik ke bilik sebab kenyang ah makan. 


berbuka puasa di sini...not bad. 

masih setia dengan pisang keju ku..aduh..rindunya nak makan pisang keju...babah...help!!

tak cukup satu set..tambah lagi satu set...ahhahahha

Bapak jutawan lagi dermawan kah kah kah... I love you yang...




Lepas makan jalan-jalan kat luar, cari Hard Rock Cafe tapi dah tutup, lepas tu balik hotel, kemas barang-barang, rehat dan tidur.  Eh..best la trip Jakarta berdua ni.  Saya dan hubby setuju yang kami kena ada masa berdua begiini at least setahun sekali.  Maknanya tahun depan kita datang Jakarta lagi ye yang? hihihihi.  Alhamdulillah..anak-anak yang kena tinggal pun elok molek je sihat dan tak buat perangai...

2 comments:

Unknown said...

Assalamualaikum .... Jualan Sales Selepas Raya. Walaupun Raya dah habis tapi masih banyak rumah terbuka nak kena hadiri. Jadi kenalah melaram dan bergaya dengan barangan Kemas. Jadi, di kesempatan ini saya nak menjual beberapa barang kemas seperti rantai tangan, brooch, cincin dengan harga yang sangat murah sehingga diskaun 20%. Memang mampu nak miliki kalau nak bandingkan di kedai emas di luar sana. Perbezaan berkali2 ganda. Tetapi tempoh pembelian sehingga 14/8/13 .... selepas 14/8/13 harga akan kembali asal. Bagi customer saya duduk di KL/ Selangor saya akan buat C.O.D (untuk ready stock) dan penghantaran percuma sekiranya bank in sebelum 14/8/13. Bagi di luar KL/Selangor penghantaran akan di buat pada 14/8/13 setelah menerima bayaran. Sila lihat PHOTO untuk beberapa brangan KEMAS yang READY STOCK.... https://www.facebook.com/groups/zhulianduniaku/photos/

alialisakreatif.blogspot said...

oii kak..mana shawl aku??

Hidup ini penuh dengan dugaan, Tak ikut?
Penakut. Kalau ikut? eeii..eii..sukanya dia!!