Tuesday, December 22, 2009

Kenduri kawin sana sini

Lama tak menulis. Sampai hubby pun komplen kata saya malas update blog. Cerita sebenarnya berbunyi begini " intan adalah tidak sihat " hahahhaha. Semenjak dua menjak saya selalu dilanda sakit kepala. Risau juga, maklumlah bila dah masuk usia 30-an ini, pelbagai penyakit selalu nak menjengah. Insyaallah esok nak pi jumpa doktor kat SMC. Harap2nya tak de yang seriuslah. Sehingga entri ini ditulis, saya sudah batuk, selsema dan sakit tekak beserta sakit kepala. Harap-harap penyakit2 yang ada ini akan segera pergi sebelum subuh..hihihi.

Bulan 12 merupakan bulan menghadiri kenduri kawin. Saya, Hadif dan mak abah ke Seremban menghadiri majlis perkahwinan adik kak Shilla. Comel lote pengantin perempuannya. :)




sampai2 pengantin dah potong kek..huhuhu

anak angkat auntie azila yang sungguh tekun makan kek..tapi bila suruh possing tetap possing...

Last weekend pula saya menghadiri majlis perkahwinan kawan sekolah Rendah. Izam Shafinaz dan pasangannya. Saya pergi dgn Hadif dan opah Hadif kerana babah Hadif masih di offshore. Hujan dari pagi sampai lah waktu Izam bersanding. Ramai juga saya jumpa kawan-kawan zaman persekolahan. Semuanya dah berubah. Kalau dulu slim, sekarang dah tak slim (saya la tu..kekeek) cumanya tak dapat bersembang panjang kerana hujan lebat yang turun. Saya tak boleh nak tunggu lama. Kalau saya datang seorang tu lain ceritalah. Ini datang bersama mak dan anak bujang saya. Kena hujan sikit Hadif dah bising baju dia basahlah..hai anak..cerewet sungguh. hahhaa.

Ijan dan hubby. Cantik ijan..tak sangka, setelah 18 tahun tak jumpa..akhirnya dapat juga kami berjumpa walaupun cuma sekejap.. :)

Gambar-gambar perkahwinan Izam (tak banyak pun...hujan la katakan..) akan saya upload malam nanti jika berkesempatan. Dah dua malam bila naik je atas katil terus lelap sampai pagi. Letih dan tak sihat bergabung tenaga membataskan keinginan saya nak upload gambar. Dan dah 2 malam juga tak ber skype dengan hubby. Sorry sayang, tak larat sungguh. Sudahlah bila telefon hubby di pelantar tu tak ada jawapan..ada masalah teknikal la tu. Mujurlah dalam situasi begini saya ada seorang "pengawal peribadi" yang sentiasa sedia membantu. Siapa lagi kalau bukan Hadif Khawarizmi kesayangan saya tu. Bila melihat mama dia terbaring di atas katil, laju je dia datang dekat "biar saya picitkan mama ye.." sambil tu tolong bebel2kan saya siap pasal saya selalu sakit kepala...

Dan buku-buku ini adalah aktiviti terkini. Beli buku latihan untuk hadif buat bersama-sama maklang dia, sehari maklang dia suruh dia buat sampai 57 muka surat. Cukup tiga hari selesai satu buku penangan teacher maklang. hahahahha. Dan ada buku untuk santapan rohani saya..hihihihii.


Setakat ini dulu, jadilah dari tak de cerita kan.. :P insyaallah minggu ini ke Kuala Pilah pula. Kenduri kawin Ashafiza, yang Hadif panggil Ibu...nanti saya letak gambar pengantin Asha pulak.

3 comments:

♥♥♥ Mrs. Hasanif ♥♥♥ said...

al-hamdulillah...hadif anak yg baik...

km pun sama, asyik p kenduri kawen... mggu ni kenduri..hehehe....

Ana said...

patut laa lama menyepi blog intan nie..harap cepat sembuh yekk..

IbU nAbILa, DaNiAL, AiEsHa said...

Sampai jugak kat Seremban...tima kasih banyak2 yea..gambar2 kat rumah pengantin x nak share ker???....

Hidup ini penuh dengan dugaan, Tak ikut?
Penakut. Kalau ikut? eeii..eii..sukanya dia!!