Thursday, December 31, 2009

Shah Alam-Senawang-Kuala Pilah-PD-Shah Alam

Lamanya tak update blog. Sibuk memanjang. Selain dari sibuk, faktor kesihatan yang selalu terganggu membataskan aktiviti memblog ini.

Last weekend kami ke Kuala Pilah, menghadiri majlis perkahwinan Ashafiza atau yang hadif panggil Ibu; kawan saya semasa di sekolah SMDAS, Tg. Ipoh, Negeri Sembilan. Alhamdulillah, Asha selamat diijabkabulkan dengan pilihan hatinya, Rizal. Semoga rumahtangga yang dibina berlandaskan cinta membawa kebahagiaan hingga ke akhir nyawa. Meleleh air mata saya melihat sahabat saya bersanding di atas perlamin.






Semasa di Negeri Sembilan kami menginap di Spanish Villa, Senawang. Maklang Hadif dari Melaka juga turut serta dalam kembara ke Kuala Pilah. Mengimbau kenangan semasa saya bersekolah Menengah. Apabila melalui jalan-jalan dan kampung-kampung yang pernah saya jejaki mengikut kawan-kawan balik semasa cuti hujung minggu membuatkan saya tersenyum dan bertanya sendiri " manalah agaknya kawan-kawan yang suatu masa dahulu pernah memanjang pokok rambutan bersama-sama?"

Harus ada gambar orang pangkal...bak kata orang Negeri Sembilan.. :)




Sempat juga bertemu Zahrah, Shidi dan Irwan di kenduri Asha. Saiz badan masing-masing tak usah cerita lah, agaknya zaman sekolah nak makan pun susah, jadi masing-masing slim saje..bila dah bekerja, dan berkeluarga, masing-masing "BERTUKAR...." apapun sangat happy bila dapat berjumpa setelah berbelas-belas tahun tak berjumpa.


Balik dari kenduri Asha kami ke Port Dickson. Babah dan Hadif sempat singgah di Teluk kemang beli seluar nak mandi laut dan Hadif kononnya nak main pasir di pantai. Sampai sahaja di Mayang Sari Resort hujan turun membantutkan hasrat anak beranak nak mandi laut. Jadinya masa terluang dipenuhi dengan aktiviti bergambar. Saya berangan nak ambil gambar pre-Anniversary ke 7 kami di gigi air...sambil berpegangan tangan, oleh kerana hujan, ambil aje la gambar di atas daratan. Hubby dgn seluar bermudanya..hikhikhik..layan...

Penarik Becha...hahahah senget beca jadiknya..akkaka




3 comments:

Su Hana said...

alalo sweetnya pic intan ngan hasben... dah lama x amik gambo kapok2.... nak gak la... hehehe

Intanaziela said...

Sue..kenalah selalu kapok2...baru kasih sayang bertambah erat..hihihi cepat amik gambar..tepek sikit nak tengok ... :)

Ibu Double Q said...

ahahhahahah... lawak arr beca senget..anyway,pic beca tu sgt cute.

Hidup ini penuh dengan dugaan, Tak ikut?
Penakut. Kalau ikut? eeii..eii..sukanya dia!!