Thursday, November 3, 2011

Cerita anak-anak


Ini cerita abang Hadif.

Semalam, hubby call saya waktu saya on the way balik dari ofis. "Hadif ada kejutan untuk mama ni..." Rupa-rupanya Hadif dapat 92 markah untuk subjek sains. Alhamdulillah. Sepanjang jalan balik saya menangis. Emo kan maknya ni? baru anak dapat 92, kalau dapat 100 harus maknya meraung...hahahahah. Saya sedih sebab kertas sains ni la Hadif buat masa dia demam. Alhamdulillah dapat juga A untuk subjek ini.

Lepas tu siap mengadu dengan mama. "mama..tadikan babah kasi duit kat abang suruh beli air, abang beli ari sirap, sekali tu abang minum abang rasa air laici. Abang tanya la kat abang kantin tu, apa ni bang, kata air sirap kenapa air laici?" saya tanya dia balik "apa abang kantin tu jawab?" "dia jawab air sirap laici dik..." hahahhaha. "abis abang minum tak?" "tak, abang suruh dia bungkus, kawan abang mintak abang tak kasi, abang kata tak pe, saya nak bawak balik untuk keluarga saya " kah kah kah...lepas tu mama dia dah ketawa tak ingat...adoi la anak ku...lurus okeh. Hadif memang memilih sikit orangnya. Makan memilih, minum pun memilih. Jenuh. Kesnya semalam dia lupa bawa bekal air, jadi babahnya beri duit belanja lebih untuk dia beli air. Selalu saya memang tak kasi dia beli air yang dijual di kantin. Abang...abang....



Ini kisah si Adik Ichaija.

Sekarang ni mulut yang amat bising... mama...mama... babah...babah...aaapah...(opah la tu) aaabam.. (abang) . Kalau dia nak sesuatu, dia akan menangis sampai keluar air mata, bila kita bagi je barang tu, terus tersenyum lebar. Besar akal sungguh.

Apa pun, merekalah permata hati mama dan babah.

1 comment:

Ibu Darwisy said...

gud boy la abg hadif..x lame lagi nak dpt adik lagi..

Hidup ini penuh dengan dugaan, Tak ikut?
Penakut. Kalau ikut? eeii..eii..sukanya dia!!