Friday, June 21, 2013

Bila Mak Jemah Berjumpa

 Setiap kali raya, baju anak dara saya mesti meletop.  Mama dia tak meletop tak apa, tapi Raisa punya mesti kena meletop sebab anak dara saya memang high taste kenan si kolin. Tahun ni saya serahkan pada kolin, kawan semasa di UiTM Manjung dulu untuk design nak jahit manit baju Raisa.  Hasilnya memang tak menghampakan sampai terpaksa sorok dari Raisa sebab kalau tak mesti dia nak melaramkan baju tu. 

 kemas aje jahitan maniknya.  Kalau saya nak buat sendiri, sampai kucing bertanduk pun tidak la kot..hahaha.  Saya ada tempah untuk baju saya..tapi memang sangatlah sederhana maniknya.  Itupun sebab dah pesan banyak kali ke kolin, jangan mendatinkan saya.  hahahah


 Bila berjanji temu nak makan tengahari sama-sama, mula la si kolin tu buat special request.  Suruh bakar kek.  Tak mahu menghampakan kawan-kawan, saya bakarlah sedikit red velvet.  Rasanya tak taulah sebab ada bahan yang tak cukup.  Tapi seronok tengok si kolin perut stokin makan kek hahahah.






 tadaaaa...rupanya sangatlah so so sebat pembuatnya sangatlah amatur..hahahah

 Siap masuk kotak...nak bawa jumpa Mak Jemah Kolin
1

 kak chik dan kolin yang senyum manis depan kotak kek.

 acara nak menjeleskan kawan-kawan yang tak dapat join lunch hari tu...

 nama makanan yang saya order saya tak ingat.  Tapi rasanya sangatlah sedap!


 asal kami keluar lunch sama..mesti gambar kami berdua..sebab kami mesti duduk sebelah menyebelah..hahaha suratan atau kebetulan la agaknya...

 kami yang kalau jumpa memanglah riuh.  Sama aje masa zaman belajar, tambahan bila dengar si kolin penglipur lara tu bercerita..hahahaha


Apa pun memang seronok dapat berjumpa dan bertukar-tukar cerita.  Rasanya masih remaja lagi kita ni kan..hahahah.  tak sedar dah masuk 15 tahun usia perkenalan kami.  Anak pun masing-masing dah bersekolah.  Harap-harap sampai dah bercucu pun kami masih boleh berjumpa dan bergelak bergini. hahahha.

1 comment:

alialisakreatif.blogspot said...

suka ko ngata aku ye kak!! nak kek lagi kak oiiii

Hidup ini penuh dengan dugaan, Tak ikut?
Penakut. Kalau ikut? eeii..eii..sukanya dia!!