Friday, February 6, 2015

Cerita yang tak berapa nak ada cerita



Baru 3 hari babah naik keje, anak-aank dah tanya babah.  Babah situ sana sini.  Tapinya...kalau nak tidur..semua nak berhimpit dengan mama.  Anak-anak memang selalunya akan buat mama dan babah tegang urat leher, tapi kalau tak ada memang tak senang hati.  Pakej.  Tapi yang confirm kalau ada company trip tahun ni depa akan ditinggalkan sebab performance kat Beijing kurang memuaskan.  Hiks. Mungkin depa tak sesuai travel dengan tour agent.  Sebab selalu bila travel sendiri ok je. 



Last week mama saje amik cuti, spent masa berdua-dua dengan babah.  Rancangan awal nak siapkan itinerary untuk next destination, tapinya dari Nandos bertukar ke Caffe Bene, itinerary tak juga siap.  Jadilah hari makan-makan je jawabnya.:) Sebab bawak anak-anak yang macam-macam ragam ni, memang nak kena rancang betul-betul perjalanan.  Tambahan tempat yang kami tak biasa nak pergi. 



Sejak Gamuda Walk buka di Kota Kemuning, rasanya kami memang suka pi minum kopi kat Caffe Bene ni.  Mengimbau macam berada di Korea bila casher tu cakap "kamsahamnidaaaa" rindu rasanya kat Korea. Rindu serindu-rindunya walaupun di hasut boleh cik bunga suh pi Jepun...tapi kami tetap suka Korea, Insyaallah lepas Abang Hadif UPSR nak repeat Korea tapi winter pulak...kan Babah? ekekkekee..

Nampak gayanya tahun depan memang akan berehat dari mengembara sebab nak beri laluan untuk abang Hadif yang bakal menduduki UPSR.  Eh? dan nak UPSR? kenapa mama rasa abang macam kecik lagi dan mama feeling macam remaja purba je nih? sambil kelip-kelip mata macam model.


2 comments:

dhr said...

Kak...jepun mesti pergi kak! Mesti rindu jugak nanti. Saya dulu balik dari jepun asik layan cite jepun je. hihihi.

Weny Mitiska said...

gamuda walk... baru bukak eh. waaaaaa boleh lah pegi. ada boat noodle kan dekat situ?.. xpayah g jejauh dah .

Hidup ini penuh dengan dugaan, Tak ikut?
Penakut. Kalau ikut? eeii..eii..sukanya dia!!