Monday, February 4, 2008

So Close yet so Far

Baca tajuk kat atas sure tau cam ne perasaan aku sekarang. Hangin jerk. Tapi tak tau nak hangin kat sape. Ingatkan rumah kat kami nak duduk ni yang dapat kunci dulu. Ye la, sumer dah siap, tinggal tunggu CF jerk pemaju kata. Alih2, umah yang kami beli untuk investment yang dpt CF dulu. Boring giler. Tapi nak marah pun tak boleh, sebabnya, dalam S&P tarikh umah siap supposed to be on July 2008. Ye la, pemaju pun mengeluh, pasal sumer tu atas orang gomen punya approval. Umah flat yang kami beli tu dengar katanya projek Menteri Besar Selangor, so senang lah dapat CF. Birokrasi sungguh. Mencik.

Well, weekend hari tu balik kg. hubby. Happy giler nengok hadif bila dapat bergumpal dengan cousin dia...naik serak suara aku ni jerit tak kasi diorang melompat lah..terjun tiruk la, happening sungguh. Hari Ahadnya pulak pi skul tempat biras aku mengajar, ada hari sukan. BIL aku jual aiskrim goyang. Ha penah dengar? nanti aku upload gambar. Sekarang mak tak senang nyah! Menarik, dia jual kat bobudak skolah lima posen sebatang. Bila aku tengok..huhuhu kurus je aiskrim tu...sah la abang ipar aku ni cepat kaya nanti..heheheheh

inilah aiskerim goyang yang aku kata kecik tu..heheehehhe

Habis kami tumpang menyibuk kat sport day tu, kami pi Karak pulak, attend wedding anak sepupu hubby. Panas terik okeh. Aku tak lalu makan. Tambahan pulak hadif n cousin yang terlalu ligat berlari ke sana ke mari. So balik umah MIL aku tido kan hadif sambil menompang sekali...tidur siang. xtvt yang jarang sekali aku buat.
Ni ada gambo kami xtvt kami menghabiskan waktu senggang di kampung...carik uban babah. erk? ada uban ka babah hadif tu?


control macho..ahaks..


Kononnya malam nak pi makan kat Crown Mutiara Plaza Hotel, tapi hubby pulak kena selsema. So cancel la plan nak makan besar, singgah kat Tesco Extra, perkena kopi kat Kluang Station. Nak singgah warehouse sale Fella Design tapi dah tutup pulak. So balik umah dan tido. End of the day.

soksek: Manusia sering tidak menghargai apa yang dia ada, sebaliknya menghargai apa yang org lain ada. Apabila kehilangan apa yang dia ada, barulah dia mengerti dan mengakui betapa berharganya apa yang dia pernah ada.

1 comment:

viruspadu said...

wah, ada 2 umah ek

kagumnyaaa...

xpe la dpt kunci lambat sikit

drp mcm saya, umah terbengkalai huhuhuhu sedih tauuu

Hidup ini penuh dengan dugaan, Tak ikut?
Penakut. Kalau ikut? eeii..eii..sukanya dia!!