Tuesday, November 10, 2009

Cerita tentang sesuatu yang tertangguh

Lama tak update. Banyak cerita tetapi dah basi. hahahah. Siap ada komen kat facebook saya yang ditulis orang budak kurang kaseh sayang...lama ek along dah tak update blog. Sibuk, dan tambahan saya kurang sihat. Semalam MC. Selalu saya elak sangat MC di hari Isnin, tetapi semalam memang tak berdaya. Doktor kata saya penat sangat. Tambahan sinus datang menyerang.

Seharian duduk di rumah, saya habiskan dengan tidur. Best rupanya tidur siang ni..hahahha. Selalu kalau hari cuti, bila Hadif dan babahnya tidur petang, saya jenuh nak melelapkan mata, tak maunya lelap. Tapi semalam, tak payah tunggu petang, tengahari lagi saya dah lena...hahahha.

Mengikut kata Puan Nani, semalam Hadif ada assestment. Kira exam akhir tahun la tu. Semoga Hadif boleh jawab dengan jayanya. Masa di kampung, sempat juga kami buat revision sama-sama. Puan Nani kata jangan pressure anak. Biar dia enjoy. Tetapi hati seorang ibu kan, tetap ada risau dan mengharapkan anak dapat yang terbaik. Hello, anak awak tu baru 5 tahun okeh. hahahhaha.

Semalam, saya sempat mengisi masa yang terluang dengan menyiapkan puzzle kapal ini. Murah sahaja, saya beli ke kedai RM5 di Giant Putra Height. Seronok buat benda ini. Selagi tak siap, selagi itu tak bergerak. Bila dah siap, saya beri pada Hadif. Sejuk Hadif bila dia cakap " congratulations mama, u are the winner!" kakakakkaka. Pas tu dok cakap "terima kasih mama, sebab buatkan kapal ni untuk saya..." Nanti nak beli lagi la, nak buat lagi. Dapat membantu saya mengurangkan rasa stress sebenarnya disamping memupuk rasa supaya bersabar, dan ada keyakinan diri. Cewah, macam susah benar nak buatkan, tetapi percayalah, cuba buat sendiri, baru kita tahu sama ada diri kita ini mampu atau tidak menerima tekanan.




Ini cerita anak bujang saya lagi. Semalam, babah dia balik dari jemput dia di Q-Dees, saya tengah tidur, tetapi saya boleh dengar dia bawa balik handphone mainan. Bila saya buka mata, saya tanya dia "apa tu Hadif?" dia jawab "handphone saya, babah belikan. Samakan macam handphone babah dan mama?" Bila saya tengok, laaa...handphone blacberry tu. Bila saya tanya, hadif tau ke handphone tu jenis apa, dia jawab "blackberry" whooaaa...kelas budak2 sekarang. Malam semalam, dia siap bawa tidur handphone dia tu. Pas tu saya usik dia, "hadif jawab telefon tu, bgtau opah call hadif esok jeee..." dia boleh ikut dan jawab dalam tidur...hikhihihih...

hadif dan blackberry...awwww...hahahahah

Dan, hari ni, bila buka email, saya tengok Airasia hantar tentang free seats. SMS kat hubby. Hubby suh beli tiket ke Dubai...hahahha. Suka hati je yek, tak ingat ke income tax yang kena potong sampai 4 digit tu? Mungkinkah Dubai itu merupakan KPI hubby utk tahun depan? Insyaallah..mudah2an Allah murahkan rezeki hubby saya tu... amin. *sigh*

oklah, saya nak sambung kerja yang menggunung. Badan tak sihat ni, produktivitinya tak ada. Sampai jumpa lagi...daaa.

3 comments:

Su Hana said...

sy selalu sakit kepala..kdg2 x leh nak jln.. makan panadol pun x beri kesan..maybe sinus gak ke? silap sket hidung tsumbat..huhuhu

intan sonoknya nampak kapal tu... nak buat gak.. klu sy pegi gaint PH boleh la beli..SIL duduk kt PH tu..

amin moga dpt pegi dubai.. hehehe

Ana said...

Intan ada fb?? nk kena add nie..

ana pun beriya beli jigsaw puzzle..beli yg 1k jigsaw tue konon nk buat masa pantang dulu..last2 terbengkalai..pas tue ada laa 2,3 bln lps beli yg 300 jek..konon xnk bnyk2 sbb takut x buat..akhirnya terbengkalai jugak..hubby dah xtau nk cakap apa dahh..x kuat semangat laa intan nk abiskan..plus alasan auni asik kacau..xleh nk buat dlm bilik..hahaha..

Pn. Ira said...

lor...xsehat ek alongg..tp org cm da lmbat bace blog along..hehe..take care..=)

Hidup ini penuh dengan dugaan, Tak ikut?
Penakut. Kalau ikut? eeii..eii..sukanya dia!!