Saturday, December 4, 2010

sedikit update tentang adik abang Hadif

Sejak Raisa lahir, jarang dapat pegang laptop ni, asyik kelek anak dara. Hari tu anak dara kena tahan wad, joundice, bacaan cecah 300, dah setelah on fototerapi 3 lampu sekali di KPJ Selangor, joundice turun ke 135. Sampai naik berkilat kulit Khadija, dengan timbulnya ruam2 kat badan dan muka...kesian anak dara mama tu, tapi tak pe la, janji sihat dan boleh balik rumah. Tengok tubuh pun macam dah mengecut, tapi doktor kata normal baby lepas lahir akan mengecut dulu, lepas tu baru naik balik berat badan dia. Raisa Khadija bila dah balik rumah ni kejenya tidur...tidur dan tidur. Kalau bangun pun kejap sangat untuk minum susu. Babah kata anak dara dia nak cepat besar.

Ada sedikit gambar Nur Raisa Khadija untuk tatapan semua
.
Hari pertama melihat dunia....

Kena jemur sampai berkilat kulit anak mama...

kena tahan wad semula, bacaan 300, kena on lampu sampai 3...aduh..merah padam jadi muka Raisa...gelap..hahahha

3 comments:

Unknown said...

aku dulu, masa ziyad, anak jantan aku no 2. heh..sedih, mmg terasa la. tp hati kena kuat. org seblah menyeblah aku, kenmain lagi meraung-raung tgk anak kena fototerapi. aisehhh... nak cepat baik, kena ikut la.. bukannya anak tu kena dera, kan?> yang penting, kena banyak bg nyusu. kalau dia asyik tido je, zila, kejutkan, paksa gak dia nyusu. kalau ada org kata bg susu kambing, ko jgn bg kat bby. ko la minum. hehehe.. bby bg susu ko je la. kalau susu ko kurang, sila minum minyak kelapa dara 2 sudu every morning b4 breakfast, insya allah air susu makin banyak.

just sharing my 2 cents (ayat ni aku kutip dari mana tah and it became my fav quotation since then..heheheheheheh)

kiss, kiss utk Raisa!!
Nanti mama dah abih pantang, ajak jln2 umah auntie, ok.. bleh belasah cream caramel. hahahahhahahaha!

Pn. Ira said...

kiss untuk raisa!!tunggu auntie ira dtg yeee..hehe..=D

Intanaziela said...

Era: alhamdulillah, anak kedua ni hati aku lebih kental..semangat nak anak tu sihat buat aku rasa kuat beb..dengan luka operationnya...semua dugaan dari Allah..semua tu buat hati aku kebal kot...kalau takat Raisa nangis, aku pandang je...hahahahahah

nanti abis pantang aku tuntut cream caramel ko tu tau...hahahahah

ira: yeay...Raisa tunggu auntie ira yang darah manis datang jumpa dia...

Hidup ini penuh dengan dugaan, Tak ikut?
Penakut. Kalau ikut? eeii..eii..sukanya dia!!