Wednesday, October 17, 2012

Adam & Hawa Part III


Adam tu sangat romantik kan? tapi pada saya hubby saya lagi romantik.  Kalau Adam itu terpisah dari Hawaninya saya juga melalui proses berjauhan.  Berjauhan bila hubby pergi bekerja.  14 hari bukanlah jangka masa yang singkat.  Cer bayangkan kalau orang yang setiap hari jumpa suami, pas tu kena berjauhan dengan suami.  Ha, mesti ada yang nangis kan? hahahaha.  Tapi saya? memang itulah hidup dan penghidupan saya.  Selama suami ada di darat, ngadulah apa nak ngadu, manjalah apa nak manja (masalahnya manja ke? hahahahah) Lepas tu, bila dia naik kerja, uruskanlah apa yang patut diurus.  Dari A sampai Z.  Ada masa kesihatan tak memberangsangkan, ada masa anak-anak meragam, ada masa masalah datang tiba-tiba.  Rumah saya riuh dengan kerenah anak-anak.  Sekejap-sekejap Abang Hadif menjeri marahkan Raisa.  Sekejapan pula Raisa menangis bergaduh dengan Abang Hadif.  Ada masa Raisa pulak kerjakan Kauthar sampai menangis, Ada masa saya pun menangis jugak.(tipu je hahahahah) Tapi, bila sampai pukul 10, rumah saya sudah sunyi sepi.  Anak-anak dah lena tidur dan saya pun boleh lunjurkan kaki berehat.  Dan, sekarang, saya ada aktiviti rutin.  Menonton Adam & Hawa.  Hahahha.  Semalam anak-anak pun join sama sebab dah pukul 10 diorang masih nak berkepit dengan saya.  

Pagi ni, sambil sidai kain sempat buat latihan ejaan bahasa inggeris Abang Hadif, tengah buat kerja Abang Hadif dok jerit Kauthar muntah atas uniform sekolah dia, hahahha.  Aduh.  Terus masuk dalam, settlekan apa yang patut, tukar baju Kauthar, basuh muntah dia.  Raisa pula masa tu sibuk sepahkan mainan, sekejap-sekejap bawak senduk hulur kat mulut mama, "makan cuuuppp" hahahaha.  Aduhai lah anak-anak.  Siap semua terus bawa Kauthar dan Raisa masuk kereta.  Hantar WhatsApp pada hubby "Babai, dah nak keluar dah" pas tu hubby balas "Take care Nje" (ye, hubby saya panggil saya Manja hahahhaha) dan selebihnya yang terpapar kat skrin tu.  Senyum lebar saya.  Hilang segala penat dan peluh-peluh pagi ini.  Terasa lapang perjalanan nak pergi ofis.  Semoga Allah permudahkan urusan Adam (hubby saya) dan Hawanya (sayalah siapa lagi..kakakkaka) dalam menjalani kehidupan seharian kami.  Semoga rasa kasih dan sayang, perasaan cinta dan yang sewaktu dengannya sentiasa mengiringi hidup kami.  Amin.


4 comments:

zulaiha megat said...

wah wah wah..manyak syiokkk maa..kak zu pun nak kena baca novel ni semula nak feling2 balik..(sambil2 pungguh kotak)almaklumlah HD mustika tak langgan...huhuhu

Intanaziela said...

kak zue: kalau tak langgan HD mustika, tengoklah online...best oo...hahahhaha

niL said...

Hamboiii!

Nampaknya peluang Kauthar nak jadi abang cerah terang benderang nih!


*larikkss!

Intanaziela said...

Nily: hahahha tak de maknanya..insyaallah Kauthar la anak bongsunya hahahhaha

Hidup ini penuh dengan dugaan, Tak ikut?
Penakut. Kalau ikut? eeii..eii..sukanya dia!!