Monday, June 1, 2015

Rumah Manis Rumah


lama tak tempek gambar rumah sendiri.  tak ada pembaharuan pun. sama je macam dulu.  Cumanya makin bersepah sebab anak-anak memang suka buat sepah terutama si Kauthar.  Kalau esok-esok dia dah boleh baca blog mama, biar dia tahu yang dia penyumbang utama kepada sepah sepah kat umah...hahahah.

Weekend ni kejenya mengemas rumah.  Tapi tak tahu la berapa lama tahannya rumah lapang begini.  Masalah utama saya adalah melipat kain. lipat lipat dan melipat tapi peliknya kenapa tak habis-habis.  Masa anak sorang dulu rajin gak saya letak bunga dan pasu sana sini, tapi sejak ada anak kecil ni dah jadi malas. Nampak plain aje kan rumah tanpa bunga? hahaha macam nak cari bunga je la sebelum puasa ni.  Saya jenis yang tukar langsir dan apa yang patut sebelum puasa. Masa ni hubby memang pasrah aje la bila kena tolong bini gantung langsir bagai..hihihi










6 comments:

Ibu Double Q said...

Sejuk Je tgk umah akk.. balik umah tenang Je kalo mcm ni..

Intanaziela said...

Ros: ni kalau time anak-anak tak buat sepah. Kalau tak jenuh nak kutip toys depa saja dari depan ke belakang hahahha

dhr said...

SSF la cari bunga kak. Rajin akak menukar itu ini sebelum puasa. Saya jenis pakai sampai jahanam baru tukar. Hehehe...bab kain baju tu same lah kak. saya hujung minggu baru dapat duduk melipat baju. Dua bakuln penuh sekali hadap!

Intanaziela said...

Dian: hahahah dulu akak rajin gak tukar bunga, tapi ada anak-anak ni tak de masa nak membelek buang habuk. tapi rasanya raya ni nak gak cari seketui dua bunga buat pemanis rumah hihihi.

Ibu Double Q said...

Iyer kak... Jenuh dok kutip.. Sya jenis stress rumah sepah.. Dok kutip la hari2.. Kang nk marah sgt kesian anak.. X berkembang otak plak.. Nk tak nak kutip la hari2.. Bibik konah katenyer... 😅

IBU PUSPITA said...
This comment has been removed by a blog administrator.
Hidup ini penuh dengan dugaan, Tak ikut?
Penakut. Kalau ikut? eeii..eii..sukanya dia!!