Wednesday, May 21, 2008

Bertemu Sang Pencipta

Hari ni biasa2 je. Pagi tadi, sebelum masuk ofis, hantar hadif ke Genius Aulad. Mamat tu selsema sikit. Petang nanti plannya nak bawak dia pi jumpa fav. doc dia..doktor Fadilah, klinik Famili Kota Kemuning. Malam nanti Hubby balik dari Kerteh. Tapi tak tau sampai kol brape. Kesian dia, baru je balik dari offshore, dah kena pi kursus. Next week attend kursus lagi. Kak Lady, saya ni pun selalu kena tinggal dengan hubby....heheehehe

Petang kat Shah Alam ni ujan renyai2. Sampai depan gate Hadif dah bising tanya mama beli apa untuk dia. Hangin je mama dia nih...tiap2 hari nak beli toy. Aku suh dia masuk dalam kete, terus bawak pi klinik. Sampai kat Klinik tengok2 bukan doktor fadilah. Hadif main terjah je bilik doktor, dia boleh tanya doktor tu "eiii sape pulak nih..." aku kat luar ni dah gelak besar..Hadif kalau kat klinik ni, memang dia buat cam klinik keluarga dia...ngehngehngeh...

Lepas ambil ubat selsema hadif, aku bawak dia pi pasar malam..cari ketam. Demand sungguh anak bujang ku itu..bila tanya nak makan apa, dia jawab, crab. Sebagai tak menghampakan anak, aku beli gak la ketam yang reganya sekilo RM19.50. Kami terserempak dgn doktor fadilah kat pasar malam, and macam biasalah, hadif dgn gaya manjanya terus peluk doktor tu..hiks..pas tu doktor siap cakap, nasib la anak sorang, boleh la demand nak beli ketam..kalau anak ramai cam doktor ni...tak daya...mahal! Balik umah, buat sup, kasi hadif makan. Amboi pakcik kecit ni..bersungguh betul makan ketam. High taste sungguh.

Tadi masa kat ofis, Che Din bagitau aku, wife officemate kitorang Irwan Nizam sedang sakit tenat. Lyn, wife Irwan ni kena kanser payudara. Ada sekali aku terserempak dgn Lyn (tapi aku tak ingat bila...) nampak dia sihat je, so aku ingat dah sembuh la kot.

Dan, malam ni, terima call dari kak ziela, bagi tau Lyn dah kembali ke rahmatullah. Innalillahiwainnahirojiun... semoga arwah Lyn ditempatkan dikalangan orang2 yang beriman. Kalau tak silap aku, anaknya ada 3 orang. Semoga keluarga Lyn, Irwan khususnya. Sabarlah menerima takdir dari Allah.

No comments:

Hidup ini penuh dengan dugaan, Tak ikut?
Penakut. Kalau ikut? eeii..eii..sukanya dia!!