Saturday, May 31, 2008

Outing together...

Hari ni aku dgn hadif outing with ayu and afif. Mula2 aku tanya hadif nak pi mana..dia kata nak tengok wayang, tapi ayu and afif tak leh lama2 sangat, banyak agenda diorang hari ni, ye la..sekali sekala balik jumpa keluarga, mestilah banyak rancangan. So we heading to Bukit Tinggi, Klang (mana lagi..kekekek) Che abang hadif tu awal2 dah request nak makan sup kat pizza hut. Layan aje la kami mak2 budak ni.. lepas tu bawak diorang pi main games kat Kids zone. Kemainlah sukanya budak dua orang ni main game. Budak2 zaman sekarang erk? reti aje menggayakan mainan apa pun. Lepas tu sessi memilih toys. Betul la budak2 lelaki. Diorang dok serbu tempat robot, power rangers...aku dgn aku dah gelak2 dah..puas dok kasi alasan itu ini.. soh pilih mainan bawah RM10 la...tak jalan! Akhirnya masing masing dapat la dipujuk untuk memilih mainan yang reganya kurang seposen dua puluh hengget... Dalam situasi ni, aku cool sikit kot pasal dah biasa dgn kerenah hadif yang kalau memilih tak heenggaatttt donia. Tapinya mujur la dgn aku bila aku kata tak boleh tu dia ok lagi, masam muka tetap masam okeh! Bila mama dia kata mama tak de duit, kalau nak yang ni, ambil. Kalau tak, tak payah. Laju aje la dia capai robot tu. Baru last week babah dia belikan mainan yang gitu, tak pernah la dia jemu!

Lepas dapat toys kami pun nak gerak baliklah, tapi ada pulak chance bergambar dgn patung pooh and the gang. Hadif time tu punyalah gelabah..rupanya dia takut..jadiknya mama dia pun kenalah naik bergambar sama. Lepas habis sesi bergambar aku hantar ayu and afif kat umah MIL dia dan kami berdua beranak di pi tesco shah alam pulak beli barang2 sikit. Time kat tesco ni pun dia pau aku lagi ultraman rega RM3.90!

Malam tadi aku bawak dia pi jalan2 kat ole-oleh seksyen 18. Pi kedai buku fav. dia. Selalu dia mintak belikan majalah Ana Muslim kat situ. Time hadif tengah belek2 majalah yang dia nak pilih, aku nampak set buku Siri 25 Rasul. Dulu, aku pernah tanya pakcik tu, ada tak buku cerita nabi2..time tu dia kata payah nak cari. Dan, hari ni, aku cukup happy sebab dia ingat aku lagi. "dulu awak yang tanya kan pasal buku cerita nabi2?" heheheh jadiknya..aku pun beli la kat hadif buku2 tu.. dan, lepas ni...sebelum tido, selain dari kena bacakan majalah Ana Muslim dia, aku boleh la bacakan cerita2 25 orang rasul ni. Mudah2an tak de la jiwa anak aku ni asyik teringatkan ultraman, power rangers, ben10 dan lain2 lagi..yang aku cukupppp tak berkenan. :)


No comments:

Hidup ini penuh dengan dugaan, Tak ikut?
Penakut. Kalau ikut? eeii..eii..sukanya dia!!