Friday, November 13, 2009

Selamat Berhujung minggu...

Sekejap sahaja sudah hari Jumaat.

Lately ni jarang ada masa dapat update blog. Kat opis pun sibuk memanjang. Year End kan, kerja memang tengah banyak, tambahan pulak esok ada company annual dinner di Hotel Istana. Temanya Lite Rock. hahahah. Garu kepala saya bila tau temanya dan bertambah senak perut bila semalam boss bgtau saya kena jadi usherette untuk VIP. Apalah yang nak saya gayakan bila temanya berkisar tentang rock? adoilah.

Dah la saya ni jenis kalau ke ofis pun tak bermake up. Pakai lipstik pun ikut mood. No wonder la alat solek saya selalunya akan tamat tarikh luput, dan dibuang begitu sahaja. Beli untuk certain occasion, pas tu terbiar sejuk..hahhaha. Padan la dengan muka saya, bila nak pi dinner, mengelabah...tak tau nak pakai make up. hahhahaha.

Apapun, kalau ada gambar nanti, saya akan upload gambar mama rock esok malam yek..hahahahah. Gila kentang sungguh, kalau badan tu ramping boleh la bergaya sakan..ini...hahaha.


Ini pula cerita anak bujang saya. Hadif dah tak hisap botol. Dah berjaya minum dalam cawan. Alhamdulillah senang aje nak train dia. Tak de la merengek bagai... buat aje dalam cawan, dia minum. Saya pula rasa sedih. Terasa cepat dia membesar. Botol2 dia yang banyak tu akan saya lenyapkan dari pandangan. hihihi kes takut dia cari dan nak berbotol semula. Berhenti hisap botol, tapi tak berhenti minum susu. Selalu masyarakat kita ni berhentikan anak minum botol dan minum susu sekali gus. Suruh anak minum air sirap atau air teh. Jimat belanja. Tak setuju betul saya dengan pernyataan begitu. Hadif kena minum susu sampai bila-bila.

Insyaallah bulan 1 tahun depan Hadif dah 6 tahun. Rasanya macam baru sahaja saya mengandungkan dan melahirkan dia. Syukur pada Allah kerana mengurniakan anak yang menyenangkan buat saya dan suami. Biasalah budak-budak, ada jugak masanya hilang sabar juga dengan kerenahnya, tetapi masih boleh diterima pakai. Dari zaman ligat, dan sekarang, dah boleh bawa diri sendiri. Walaupun umur Hadif baru 5 tahun, tetapi dah boleh berdikari. Kalau nak pi sekolah siapkan diri sendiri. Walaupun hanya dia seorang anak kami, kami tak mahu dia membesar seperti anak ku Sazali. Mak saya kata saya garang dengan anak. Hubby pun sama. Tetapi Hadif tetap manja dengan kami. Pada saya bukan garang, tapi tegas. Muhammad Hadif membesar mengikut acuan kami.

oh, bila bercerita tentang Hadif, terus jadi rindu. hahahah. Selamat berhujung minggu semua.

* Tetiba juga hati saya jadi sayu...saya rindu pada Ayu...semoga sahabat saya itu segera sembuh... Ya Allah...berilah kekuatan dan kesabaran buat Ayu mengharungi dugaan Mu...amin.

4 comments:

Ana said...

wahhh..ada dinner yg best nie..ana pun x bermake-up..pakai bedak badan auni yg anakku tue tepek kt muka..lipstik pun tak pakai..pas tue siap..hahhaha..selamber jek kann kita nie..

Intanaziela said...

ana: hahahah samalah kita yek..intan kena pi belajar la...malu pulak rasanya tak pandai make up...huhuhu

Ibu Double Q said...

kite dah nengok gambo kt FB akak... ahahahahaha.. ajenyer yg gilos.. cam tak caya je mama hadif buleh jadi rock sampai cenggitu.. hahahaha... rock kapak beb..

Intanaziela said...

Rosmona: hahahahahha rock sangat la konon yek..tapinya bila sampai sana...yang lain lagi rock tau..hahaha

Hidup ini penuh dengan dugaan, Tak ikut?
Penakut. Kalau ikut? eeii..eii..sukanya dia!!