Tuesday, April 13, 2010

Makhluk Asing Betul!

tengok cik abang ni gila kuasa, sampai dua2 joy stick dia pegang...hahahah.

Hadif dah selamat beradu masa saya menulis entry ini. Tidur awal kerana makan ubat batuk dan selsema agak. Kesian tengok dia batuk dan selsema yang tak sembuh2. Baru nak sembuh, pergi sekolah dah meleleh hidung balik.

Hari ini kerja sekolah dah dibuat di rumah opah, jadinya malam ini hanya buat sessi membaca bersama mama. Dek kerana mata dia pun dah kuyu, sempat ulangkaji 3 buah buku sahaja, dia pun pengsan..hahahaha.

Bila pandang wajah Hadif tidur, nampak tenang sahaja. Rasa sekejap sahaja anak saya sudah besar. Rasa jerih perit masa mengandungkan Hadif langsung tak terasa, yang saya rasa perasaan bersyukur kerana Allah beri kesempatan, beri peluang untuk saya dan babah dia membesarkan dia. Sekarang dah pandai demand, dah pandai memilih. Ada satu hari tu, semasa saya, opah hadif dan Hadif dalam kereta menuju ke pasaraya Econsave, saya cakap pada Hadif "Nanti bila Hadif dah besar, carilah isteri yang baik, yang boleh sayang mama...gemuk pun tak apa" sekali dia jawap "gemuk? eiii tak nak la mama" hahhahaha berderai ketawa saya dan mak. Tak sedar agaknya mama dia ni gemuk.

Semalam pula semasa di Q-Dees kasut dia dah dipakai oleh orang lain. Apa lagi, mengamuk sakan lah. Atuk bagitau, punyalah dia marah, membebel-bebel dalam kereta "mahluk asing betul! ambil kasut saya" makhluk asing? aduh..manalah dia dapat perkataan yang diguna pakai dalam percakapan dia ni..risau mama jadinya. Puaslah mama cakap " tak apa,agaknya kawan Hadif tu tak perasan, esok dia pulang balik. tak baik tau cakap kawan macam makhluk asing, berdoasa tau Hadif" Barulah diam sikit. Fuh..fuh..mama kesat peluh dibuatnya..hahahah

oklah, saya nak sambung melipat kain...oh..inilah kerja paling saya tak suka..hahahhaa. Sudahlah sedang syok2 berbual dengan hubby di offshore tiba-tiba talian telefon terputus, bila saya dial balik dia tulis "error connection".....eerrrr...

4 comments:

aNIe said...

Intan..hadif dah besar lah...dah pandai memilih anak bujang tu...

Emak si Teta dan Balkish, mak Andak Ojan, Hakim, said...

ha.ha.ha..at least hadiff cakap makluk asing tu okay lagilah, kalau dia cakap benda2 lain..ha.ha..dia dah makin besarkan?

Emak si Teta dan Balkish, mak Andak Ojan, Hakim, said...

ha.ha.ha..at least hadiff cakap makluk asing tu okay lagilah, kalau dia cakap benda2 lain..ha.ha..dia dah makin besarkan?

Ibu Double Q said...

AHAHAHA..
bile anak tak pandai cakap, tak sabar kite nk tunggu die nk bercakap..
sekali bile anak dah pandai bercakap, gitulah keletahnyer..

membesar sbg kanak2 yg normal..

cuma akk kena pantau lebih arr..

bebudak sekarang ni cepat je ngikut..

Hidup ini penuh dengan dugaan, Tak ikut?
Penakut. Kalau ikut? eeii..eii..sukanya dia!!