Wednesday, March 9, 2011

Alamak ....terlambat la pulak.

Lama tak udate blog. Rindu nak menulis, tetapi memang kekangan waktu membataskan aktiviti nak berblog. Minggu ini anakanda tercinta; Hadif Khawarizmi ada ujian. Malah hari buat revision dengan abang, sambil tangan lipat kain, ada masa sambil menyusukan Raisa...sungguh multi tasking jadinya...hati happy, tapi badan penat sikit. Tambah-tambah bila hubby tak ada. Kalau Hari Isnin, ada 5 beg yang perlu saya siapka, beg sekolah kebangsaan dan beg sekolah KAFA hadif, beg harian Raisa, Bakul baju Raisa, beg pam susu saya, handbang lagi..eh banyaknya beg..hahahaha. Semua kena bawa masuk kereta sendiri...ada masa angin Hadif baik, dia tolong bawak satu beg, kalau tak, dia angkat beg KAFA dia aje la..hahahah.

Selalu pukul 7.00 pagi dah ada atas jalan, hantar Raisa ke rumah Opah dia, kemudian hantar Hadif ke KAFA, dan saya akan sampai ofis dalam pukul 8 pagi. Hari ni, dek kerana anak dara tersayang; Raisa Khadija bangun bersembang pukul 3 pagi, terjaga pukul 6.55 pagi. Itu pun mujur abang Hadif datang gerak, cakap hari dah siang..hahahha. Mujur mama "cuti"..laju aje suruh Hadif siap..zaaasss pukul 7.20 terus keluar rumah, hantar abang dulu pulak pagi ni sebab tak nak abang lewat. Lepas hantar Raisa, tengok jam dah 7.40...nak masuk highway tengok jalan jam pulak..what a day..hahahha. Tapi, jangan tak tau, saya sampai ofis kurang 6 minit sebelum 8.30....hahahha laju giler bawak kereta hari ni..janganlah kena saman..fuh..fuh..fuh...amin.

Dalam keadaan begini, mula la teringat kalaulah hubby ada..alangkah indahnya hidup ini...tapi tak pe, next week hubby balik...mau bercuti-cuti Malaysia.. itulah yang memotivasikan saya dikala kepenatan... dan..tak lupa gambar buah hati saya cik abang dan cik adik. Yang abang bila tanya test senang ke susah semalam, jawapannya memanjang je senang...tak senang duduk mama dia jadinya...dan si adik semenjak dua menjak ni kuat menyusu sampai saya kekurangan stok susu...adik..adik...


No comments:

Hidup ini penuh dengan dugaan, Tak ikut?
Penakut. Kalau ikut? eeii..eii..sukanya dia!!