Monday, March 21, 2011

Cameron Highland dan menjejak kenangan

hujan-hujan, pekena scone...heaven..heaven...

Dari sebelum pregnantkan Raisa sampai dah mengandungkan Raisa, Cameron Highland sentiasa di hati saya. Terlalu2 nak ke sana sebab saya sangat happy bila berada di tanah tinggi itu..hahahah. Cumanya bila time mengandung, hubby tak layan permintaan saya, ye la, karang beranak pula saya di banjaran tanah tinggi itu..hahahaha. So, last week ambil cuti..kami empat beranak jalan-jalan cari makan di Cameron Highland. Hujan lebat, so tak banyak tempat pergi berjalan, tetapi hati saya puas sebab dapat makan Scone kegemaran saya..heaven okeh..hahahah.

sempat singgah Air Terjun Lata Iskandar..kami berempat beranak...time ni saya dah pening2 nak muntah, maklumlah duduk di belakang...terhoyong hayang aje rasanya..hahahha

Abang riba adik sambil merungut "errk..beratnya Raisa ni..." hahahahha

Lepas beli serba sedikit sayur-sayuran dan buah-buahan kami turun dari Cameron ikut Raub. Hubby bawa Hadif tengok Sekolah babah dia. Hubby cakap dengan hadif suruh anak bujang dia rajin-rajin belajar, nak tahu apa Hadif jawab? "kalau awak hantar saya sekolah kat sini...nanti saya lari..." hahahhaha.

Babah dan anak dara di hadapan sekolah yang banyak sungguh kenangannya..kan babah kan..? especially di kantin katanya... "adik aje la sekolah kat sini, abang tak nak..dia nak lari katanya..hahahah"

Kami sampai kampung hubby pukul 8 malam. Bising Hadif, keluar pagi, malam baru sampai rumah Nenek..hihihihi. Apa pun terima kasih kepada babah hadif yang sudi bawa kami ke Cameron Highland, katanya bulan 6 ni nak pi lagi bawa kami ye? terima kasih la...saya sangat suka...love u ^_^

12 comments:

aNIe said...

Intan...huhuhu... sedihnya akak ni dari dulu pun tak sampai2...

Dari sebelum kawin...sampai dah bermenantu tak sampai2 lagi ke sana...

Intanaziela said...

kak anie..jgn sedih..nanti ajak cik abang dan anak menantu pi cuti2 malaysia kat cameron yek...

whiteroses said...

Salam..Hubby intan ni batch mana? Sama sekolah la

Intanaziela said...

whiteroses: hubby batch 87-91, kenal ke?

whiteroses said...

ooo batch 91' la ni... alamak tak cam la muka...nama betul apa? Saya batch 88-92.

whiteroses said...

mesti hubbby i9ntan kenal one of his friend yg duduk kat berjaya park the other side name Fazri..sama batch tu

Intanaziela said...

fazri tu duk area shah alam jugak kan? tu jiran kami tu...tinggal berdekatan je dgn umah...maunya tak kenal..nama hubby Shamsul Kamal..kengkawan panggil blade.. :)

Nas Lie Yan T said...

seronok kan dapat g cameron tu.. nak nak dapat minum teh pepanas dgn scone tu...
aduhai...
tapi yanti allergic pergi cameron tu. pergi ajer manjang muntah..
kalau muntah sekali tu Xperlah jugak. ni dua tiga kali... kalah orang mengandung. hehehe

whiteroses said...

Intan, cam pernah dengar nama "Blade" tapi still tak cam muka hehe..Fazri tu mmg eda kenal sbb sama2 masuk pengakap masa kat sekolah..sekarang Danial plak satu kelas ngan anak dia..

Hadif Khawarizmi said...

Kita lo profile jer huhu

Intanaziela said...

eda..tu hubby intan dah cakap..dia looo profile katanya..hahahhaa ke masuk geng budak nakal bah? hahahha

whiteroses said...

Tul lah tu Intan...batch 91' ni memang batch yg paling low profile..

Hidup ini penuh dengan dugaan, Tak ikut?
Penakut. Kalau ikut? eeii..eii..sukanya dia!!