Wednesday, March 2, 2011

Hati tersentuh di Rumah Sentuhan Budi


Semalam ke rumah anak yatim Sentuhan Budi di Jalan Ipoh sebagai wakil untuk menyampaikan sumbangan company (CSR). Ini kali kedua saya sampai ke rumah anak yatim ini. Kali pertama tidak bertemu dengan pengurus rumah berkenaan, kami cuma pergi meninjau keadaan rumah dan sempat bertemu sebahagiaan dari anak-anak yatim yang tinggal di rumah berkenaan.

Saya? macam biasa akan sentiasa hujan dan hati seperti tisu. Kena gelak dengan kak shilla..bak kata kak shilla muka nampak brutal...tapikan kak shilla...dalam hati ada taman tau? hahahah. serius saya tak tahan bila memandang wajah anak-anak yang kecil lagi sudah hilang tempat bergantung. Teringat Hadif dan Raisa. Betapa bertuahnya anak-anak saya. Semalam sempat mentazkirahkan Hadif secara berjemaah dengan hubby tentang betapa beruntungnya Hadif itu kalau dibandingkan dengan anak-anak di rumah anak yatim. Insyaallah, rancangan saya dan hubby nak bawa anak-anak melawat ke rumah Sentuhan Budi. Saya mahu anak-anak saya tahu berterima kasih dan sentiasa bersyukur dengan apa yang mereka ada. Dan, belajar berkongsi rasa sedih dan kekurangan dengan orang lain. Malam tadi, masa nak masuk tidur, Hadif cakap dengan saya "mama, saya tak mahu tinggal kat rumah anak yatim...nanti saya nak cerita dengan kawan pasal anak yatim...kesian kan".

Sedikit gambar dari xtvt semalam. Masih terbayang-bayang wajah ceria anak-anak dan pengurus rumah anak yatim yang sangat gembira menerima sumbangan..oh...hati saya sebak kembali..semoga dengan sedikit sumbangan, dapat memberi manaafaat buat anak-anak itu. Amin.




usianya sebaya Hadif..boleh diharap menyapu sampah..Hadif? ya ampun, pegang penyapu pun tak pernah!



Wajah ceria anak ini bila terima buku-buku cerita...



Wajah yang sentiasa meronton hati.... :(



Kak shilla, orang kuat disebalik tabir...


Puan Nora, sukarelawan yang menguruskan rumah anak yatim ini.


Siti Aishah, 4 tahun yang yatim piatu, paling muda di situ. Manja betul dia..oh..saya tak dapat tahan air mata melihat wajah mulus anak ini..semoga dia membesar jadi anak yang solehah dan berjaya di dunia mahu pun akhirat.

2 comments:

puteri zulaikha megat said...

baru baca pun dah meleleh leleh air mata kak zu..tu blum pergi lagi.. mau bengkak mata dan merah hidung...

Intanaziela said...

kak..samalah kita..intan sampai sekarang ni bila menaip entry meleleh air mata...

Hidup ini penuh dengan dugaan, Tak ikut?
Penakut. Kalau ikut? eeii..eii..sukanya dia!!