Tuesday, May 31, 2011

Entry jiwang karat

Bila tiba cuti sekolah, tentulah anakanda hadif orang yang paling bahagia. Mama kasi cuti rehat seminggu. Buatlah apa abang nak buat, tapi minggu depan dah kena pegang buku semula. Mama pun rehat la dari menguruskan 10 pasang baju sekolah dan 3 pasang kasut. Kalau tidak...kejenye menyental aje la hahahhaha.

Cuti sekolah kali ni hubby di offshore. Jadinya tiada aktiviti cuti-cuti cari makan dan jalan-jalan. Kami sebenarnya dah biasa kalau tak ke mana-mana di cuti sekolah dek jadual kerja hubby yang tak sama seperti orang lain. Bak kata hubby..tak perlu tunggu cuti sekolah nak berjalan hahaha tetapi payah juga sebab Hadif dah bersekolah.

Semalam Hadif tanya saya "mama rindu tak kat babah...saya rindu tau" huhuhu baru je babah pergi kerja hari Rabu. Saya jawablah "eleh abang, baru aje babah pergi keje dah rindu ke?" lepas tu dia dengan eksyennya jawab "eleh mama...yang nangis tu apa? bukan rindu ke? " hahahhaha adoi anak ku itu.

Masa pagi Rabu, sebelum pergi kerja mcm biasa saya salam hubby. Masa tu hubby bagitau yang dia akan terus ke Terminal Skypark, Subang; nak pergi kerja. Kali ni hubby tak drive, naik flight aje. Dah tentu-tentu hari kerja, mcm mana saya nak hantar kan..so masa salam tu rasa hiba pula hati...ternangis la depan Hadif. Masa tu hubby pujuk saya yang si Hadif ni sibuk dok tanya "kenapa mama menangis? kenapa mama menangis? " hahahhaa. Hubby bagitau Hadif yang mama menangis sebab nanti mama akan rindukan babah. Habislah lepas tu anak teruna dia dok usik mama aje...hahahhaa.

Sebenarnya saya menangis sebab untuk trip hari tu rasa kejap aje dengan hubby. Mana sibuk dengan preparation kenduri Raisa, mana sibuk dengan Raisa masuk wad...bila dah badan penat mula la nak marah sana, nak marah sini. Mula la nak berlaga angin. Mula la rasa jauh hati, kecik hati. Dan mula la kena marah dengan hubby. hahahaha. Saya ni, kalau marah dengan hubby, saya akan diam. Jarang sungguh saya akan leter-leter, bising-bising. Hubby pulaksebaliknya. Itu memang habit dia. Cakap la beratus kali pun, kalau dia marah dia memang akan mengamuk (kuang kuang kuang) Tapi lepas tu dia oklah. Anak bongsu punya karakter gitu. Kali ini time dia ok time dia dah nak naik offshore. Kira tak puas nak manja-manja la konon... Adatlah, bak kata Allahyarham Tan Sri P. Ramlee, sedangkan lidah lagi tergigit... Bila hubby dah naik offshore, bila dah duduk jauh-jauh mula la rindu-rindu keh keh keh... ok yang, balik ni marah lagi okeh...marah la lagi...rindu...

Lama lagi nak tunggu hubby balik. Bila dah jauh tu barulah nak rindu-rindu. Tapi itu memang adat dalam perkahwinan, kan. Masakan nak baik aje sepanjang masa. Bila ada pertelingkahan, lepas tu mesti akan rasa lebih erat lagi kasih sayang. Saya dan hubby memang jarang bergaduh. Jarang sangat-sangat sebab kami jarang berjumpa. Sah-sah 2 minggu perlu rindu-rinduan. Bila bergaduh tu jadi pelik sebab kami saling memerlukan. Tak boleh kalau tak bercakap. Dah terbiasa sangat berkongsi cerita dan masalah. Ada masa tu...lupa yang saya sedang marah dengan hubby. "alamak...bukan ke tengah marah....macam mana boleh bercakap ni? " hahaha

Karena Kamu Cuma Satu- Naif

kau yang paling setia, kau yang teristimewa
kau yang aku cinta, cuma engkau saja
dari semua pria aku yang juara
dari semua wanita kau yang paling sejiwa
*courtesy of LirikLaguIndonesia.net
denganmu semua air mata menjadi tawa suka ria
akankah kau selalu ada menemani dalam suka duka
denganmu aku bahagia, denganmu semua ceria
janganlah kau berpaling dariku karena kamu cuma satu untukku

kau satu-satunya dan tak ada dua
apalagi tiga, cuma engkau saja

denganmu semua air mata menjadi tawa suka ria
akankah kau selalu ada menemani dalam suka duka
denganmu aku bahagia, denganmu semua ceria
janganlah kau berpaling dariku karena kamu cuma satu untukku

kau satu-satunya dan tak ada dua
apalagi tiga, cuma engkau saja
dari semua pria aku yang juara (aku yang juara)
dari semua wanita kau yang paling sejiwa

denganmu semua air mata menjadi tawa suka ria
akankah kau selalu ada menemani dalam suka duka
denganmu aku bahagia, denganmu semua ceria
janganlah kau berpaling dariku karena kamu cuma satu untukku
untukku, untukku, untukku, untukku

2 comments:

whiteroses said...

so sweet...eda klu gaduh pun akan diam..hubby pun diam..perang dingin gitu tapi yg akan mula bercakap hubbylah.tak kiralah sama ada eda yg salah or dia yg salah...dgn msg yg mengusik perasaan aduhai camner nak merajuk lama..

♥♥♥ سواي @ ماما ايمان شاهيراه ♥♥♥ said...

ala x pasai saya nangis baca n3 intan ni...

Hidup ini penuh dengan dugaan, Tak ikut?
Penakut. Kalau ikut? eeii..eii..sukanya dia!!