Friday, November 23, 2007

Babai Teacher Shima...

Today is a last day for teacher Shima at Genius Aulad. Semalam aku call teacher shima..tanya betul ke kesahihan khabar angin yang didengar...dengan sedih teacher shima bagitau dia dah habis contract..dia nak pindah Nilai...ada rumah kat sana...aku pun apa lagi..ayat powerlah..tak yah la berenti teacher...nanti hadif tak mo pi skul..cam ne? teacher shima gelak...dia kata hadif ni bintang popular kat skul tu...ye la ..aku kenal sangat anak aku yang aktif lagi inovatif tu...ramah terlebih...hadif ni jenis yang payah nak sayang orang...take time. kalau hantar ke genius aulad pagi2..dia cuma cari teacher shima dia aje. kalau teacher yang lain..berbuih la mulut mama dia ni bising suh salam..dia buat muka derk aje.. tahun depan hadif baru 4 tahun. Insyaallah akan sambung belajar di genius aulad lagi...masalahnya aku tengah pening ni...cam ne la hadif without teacher shima..


Amik half day semalam, aku bawak hadif gi jalan2...beli apa yang dia nak...Well, 2 hours inside with only RM8 ... 2 books from TESCO stationaries that he wants. We settle for lunch at food court and do a quick groceries . We left TESCO around 4:30 pm and he told me he loves me very much for being with him. Oh my boy. U really made my day! Sampai rumah, pukul 8 mlm anak ku itu sudah tidur...so mama pun mengabiskan lipat kain then balut present untuk teacher shima...

Pagi tadi..time nak keluar rumah, mama bagi hadif present tu... "ni nanti hadif bagi teacher shima ok" dia punya excited..sampai kat skul dia...jumpa aje kawan2 dia bagitau "ni hadif nak bagi teacher shima...teacher shima kata jgn bawak toys" musykil mama..bila bulak ada pesanan jgn bawak toys tu. Pelik. sungguh mama pelik ni...tak tipu.. :)

Lunch hour aku balik umah mak...amik handphone yg tertinggal. Betul la aku ni dah tua...selalu lupa..time tu aku jengah bilik mak, tengok hadif tengah tido..nampak je aku laju je anak bujang tu bangun...terus citer pasal teacher shima bukak hadiah yg hadif bagi.. eceh..ye la tu hadif oii... aku pun layan aje la cerita pak cik tu sampai tertido...aci dak?

Malam tadi, kawan aku atie datang umah, pulang tupperware. Tak masuk umah pun, time tu hadif dah tido. tengah member hulur tupperware kat celah gate, tetiba anak sulung dia bersorak.."yeaa..dah kunci kete" biru hijau kuning la muka aku.. mana tak nya..tengok kete dia dgn enjin terpasang...berkunci keempat2 pintu. Adoilah amy..naperlah ko kunci pintu kete ibu ko itu...pening kepala auntie ila ko ni ha... mujurlah jiran aku tu ada dawai kasar.. bila aku kuar balik..aku tengok budak amy tu dah meraung..aku ingat dia nangis sebab takut ibu dia marah..rupanya ibu dia dah hadiahkan dia penampar jepun 2 dass... adoi lagi sekali. Nasib baik la percubaan aku berjaya..akhirnya boleh la atie kawan aku tu balik dgn anak2 dia. Aku gelak sorang2 bila teringat amy meraung tadi..budak2..apa la yang dia tau kan? tapi mak bapak zaman ni selalu tak tahan sabar...kalau hadif buat gitu agaknya apa la yang aku akan buat? aku meraung kot..?

ni tulis blog sementera boss kuar gi bank. dunia ini ana yang funye..yihaaa


soksek: patah tumbuh, hilang berganti. Adakah yang datang akan sama dgn yang pergi? huaaghh....Life is a journey, not a destination.

No comments:

Hidup ini penuh dengan dugaan, Tak ikut?
Penakut. Kalau ikut? eeii..eii..sukanya dia!!