Monday, November 26, 2007

Monday Bluess

This morning, I left hadif at mak's place. Sedih giloss tengok anak aku tu menangis nak ikut aku. Mana tak nya..dah berkepit je weekend hari tu..dok kat umah dgn dia pun dia mengulit aku .. tapi tu time tak de babah dia la..kalau ada babah dia..kim salam..heheeh. Jenuh pujuk dia, tapi air mata berderai2 la cik mamat sorang tu. Sah la malam ni aku kena tido umah mak.

Pagi ni sampai je opis terus call DELL, order monitor pc yang hubby suh beli. Settle tu call pulak mamat HSBC, ada document yang dia request last week nak kena kasi...lepas tu nak call EPF, nak tanya status permohonan yang we all buat awal bulan hari tu. Lepas tu call Hadif, pitty him, kena tinggal..nak buat macam mana, mama lom berjaya mematangkan apa yang belum jadi emas. (apa la tu? kekekeek) tapi dalam hati tu..menjerit2..bestnya spend masa dgn hadif... layan je celoteh dia tu.

Ni cerita hari semalam. Semalam bangun tido aku layan hadif je..gorengkan roti canai segera, buat ayaq milo kat dia, pas tu tengok TV. Tetiba kepala aku sakit yang amat, so aku baring la sebelah dia. Hadif amik sikat atas meja pas tu dia kata "meh hadif sikat rambut mama" yang aku ni tengah mamai2 sakit kepala biar je la dia nak buat apa. Sekali bila bangun, aku tengok rambut dah bersimpul..terbelit2..apa lagi..menangis la aku..aku cakap la kat hadif " huaaaa...apa hadif dah buat dgn rambut mama ni..habis la botak rambut mama.." laju je anak ku itu menjawab "ooo I am sorry mama..." Bila tengok muka Hadif yang serba salah tu..tak jadi aku ni nak marah. Nasib baik boleh settle problem aku tu. Hai anak...sabar la mama ni..
Petangnya aku bawak hadif gi Birthday party anak opis mate aku, kak ziela kat taman dato' harun. Malam tadi lepas call hubby kat offshore kami pun tido. End of the day.
soksek: Kita akan lebih bahagia jika tidak meminta2!

No comments:

Hidup ini penuh dengan dugaan, Tak ikut?
Penakut. Kalau ikut? eeii..eii..sukanya dia!!