Thursday, November 22, 2007

Bluess untuk siapa?

Bangun pagi, macam biasa siapkan hadif...kena pi Genius Aulad dia...nampak dah kemajuan hadif bila mama kejutkan, laju je dia bangun, buka baju...terus ke bilik mandi. Dah besar anak mama. Tengah mama bersiap..hadif cakap " hadif gi genius aulad jumpa kawan2 hadif..mama gi gas jumpa kawan2 mama" aku gelak. Dalam kereta biasalah dia...menonton VCD kegemarannya..sambil tu mulut mengikut apa dia tonton..and he ask me "mama...do you like sausages?" tak sempat mama dia ni jawab..dia dah jawab balik " Yes, I do...hadif nak sausages la mama..." hai hadif..manalah mama nak cari sausages pagi2 nih.. :( but sempat janji dgn hadif..petang ni..kita makan sausages...sebab mama ambil half day leave. I need rest. Serious. Dah 3 hari demam...rasa dah tak tertanggung sakit badan ni...ubat demam pun dah nak habis..so this afternoon will bring hadif to my theraphy session...heheheh (kalau hadif ni..bila cakap nak pi jalan...dia mesti cakap "jalan2 cari makan ye mama??"

Lepas drop by hadif kat skul dia...aku straight gi keje...malas nak ikut shortcut, turun je fly over K**a Kemu**** tu..kete dah slow...alamak!! jangan ler aku lambat pagi ni...alhamdulillah walaupun slow, tapi bergerak. Pasang Radio hotfm...lebih hangat dari biasa...keluar pulak lagu fav. aku...lelaki ini..apa lagi..nyanyilah dgn penuh perasaan...dah lama tak nyanyi gitu...kira lepas tension la kunun..sekali bila aku toleh..mamat kete sebelah tu senghih tengok aku layan feeling..cis!! malu akak...pas tu aku pun apa lagi..tak toleh kiri kanan dah...heheheheh

nanti2lah sambung lagi...nak buat keje...tapi mood half day dah melanda...rasa malas je nak buat keje...aci tak?

*** turun finance dept, amik PV, adalah dua tiga orang kata aku dah kurus sikit...aku gelak je..dah biasa kena tegur badan berisi..kalau cakap aku kurus sikit ni..sikit pun tak jalan...tak de tinggal kesan kat hati aku pun..nak buat mcm mana..memang betul pun aku gemuk..kalau aku ni jenis yang makan tak henggat donia lain la...ni makan same je mcm orang lain..lemak suka nau tinggal kat dalam badan aku ni.. opismate aku kata aku senang hati..ye ke? agaknya diorang tengok aku tak pernah sedih2..moody2...kalau ada masalah pun...gelak..kalau aku senyap agaknya orang mesti pelik.. tapi pada orang yang suka benor menghena...suka benar cakap aku ni gemuk...aku nak kasi tau sikit la...tak semestinya kurus tu cantik...kalau muka cam tongkang pecah tak guna jugak kurus kan...kan...

soksek: kadang2 orang lupa, kata2 yang ditutur menguris hati orang lain..dia je betoi... bak kata satu puisi tu..penyu menangis sape yang tahu? heheh penyu nangis? habis kalau aku menangis? sape yang tau? ...

No comments:

Hidup ini penuh dengan dugaan, Tak ikut?
Penakut. Kalau ikut? eeii..eii..sukanya dia!!