Wednesday, June 4, 2008

Entry menghitung hari

Hantar hadif ke Genius Aulad for Mandrin Class, boleh bayang tak dia paut kaki mama dia nih tak kasi tinggalkan dia. What else? tentu la tak sampai hati nak biar dia dok kat situ sambil meratapi nasib ditinggalkan mama dia..so...hangkutlah tuan kecik tu ke opis... Actually cuti, tapi kena jugak masuk ofis, cuti sekolah, ramai yang cuti, ada tu, dah cuti, sambung pulak dgn MC. Pentingkan diri sungguh. Jenuh gak layan hadif kat opis, dia mudah boring. Lepas mengadap exercise book dia, dia request nak main games, kejap games kat handphone, kejap kat PC... layan aje la..
Atuk dgn opah balik kg. kat kampar, ziarah bapa saudara atok hadif yang meninggal disebabkan accident. Aku panggil dia tok alang. Sebaik2 umat. Abah kata, inilah pak sedara yang paling dia sayang, yang paling baik..dan yang banyak menolong dia dulu. Ramai yang datang menziarah. Orang baik kan, tentulah ramai orang kenang. Mudah aje urusannya. Semoga rohnya dicucuri rahmat. Semoga keluarga arwah sabar dgn ketentuan Allah. Sedih bila mak citer, tok alang tu keluar nak pi pekan, beli barang2 nak buat sup ayam kampung, anak2 dia nak balik sempena cuti sekolah ni. Itulah kasih ayah kepada anak2 kan. Sampai ke akhir hayat. Kasih anak2 pulak? Ada anak yang mengenang budi, ada jugak anak yang buat tak peduli..dgn alasan yang macam-macam ada! Semoga aku, dan insan2 yang rapat dgn hidup aku tidak seperti si tanggang. Semoga Allah beri kita sama2 peluang untuk menunaikan tanggungjawab sebagai seorang anak. Keberkatan bermula disini...insyaallah.

Balik dari ofis, just dok umah je..Hadif tido dari kol 1 ptg sampai kol 5! seronok la tu,.. so malam lepas maghrib ajak kak yang gi beli susu hadif, sabtu hari tu dah beli sekotak, sempat tahan sampai semalam. Susu hadif nak RM5 dari harga lama...menung kejap tengok price tag kat kotak tu. End up, gi kedai ubat cina, kat situ ada la sikit lagi stok lama..lepas tu cina tu kata pun akan naik, aku borong sekali 6 kotak..it cost me RM300... cina tu suh aku borong je ada tiga empat kotak lagi, aku jawab la "you simpan la kat belakang, lagi 2 minggu I datang beli lagi...ini 6 kotak tahan 2 minggu saje..." Dila menggeleng tengok harga susu yang hadif minum...sambil cakap gini "anak dila sok minum susu ni je la...(sambil tunjuk susu rega RM6.90 paket kecik) Iye la tu..sok bila dah ada anak, tau la dia..ingat boleh main bagi je anak minum sebarang susu ye dak? Aku, kalau bab susu memang payah sikit. Biarlah aku tak beli barang utk aku ke..baju ke..kasut ke..asal Hadif minum susu yang terbaik, dan dia suka. Before ni, dia memang minum Enfagrow, pas tu aku gatal tukarkan Dugro. Elok je dia minum, tapi sampai satu part, dia muntah2, cirit birit. Aduh..susah hati aku dgn babahnya. Puas try kasi macam2 susu lain, sampai la kasi dia Enfakid ni, barulah berhenti simptom muntah2 dan cirit birit dia tu. Dan, aku bertekad tak akan berkira dgn hadif bab2 susu ni. Asalkan hadif sihat, suka minum susu ni, aku dah cukup happy.


Letihnya badan..letihnya perasaan... errk..babah..tak sabar nak tunggu our next trip. I need a rest. Just gimme a goddamn holiday...yeah! :P


Actually this is my pwezen for Mother's Day. And Honeymoon trip jugak. Konon2 hubby kata nak pi berdua je. Nak merasa jalan berdua2an.. sebab before ni, we never left hadif. Time tido pun mamat tu dok tengah2. Konon aje la. Jangan harap la mak nak tinggal anak mak tu. Hubby pun sama jugak. Nak tau sebab apa? masa dia plan nak pi berdua2 tu, dia beli flight ticket utk 3 orang jugak....play safe la tu..takut nanti bila tiba masa, tak sampai hati nak tinggal buah hati kami tu, dah terpaksa pulak cancel trip. heheheheh. Mama tau dah la babah oii..tak maunya kembar siam awak tu ditinggalkan.

2 comments:

mc ta said...

mmm..danish pun minum enfakid..kat kedai ubat cina kat alam megah nih, rega sekotak RM26.90..intan beli sekotak baper??
tapi yelah..tak sampai hati nak tukar pi susu lain kan??
cut cost tang lain lah..bukan tang susu anak2 nih..

Intanaziela said...

mc ta: you dok kat alam megah ke? intan keje kat area situ gak, kat sek 26...sekali sekala leh la jumpa..tak pun email address, leh la visit baby damia... my email intanaziela@yahoo.com

Hidup ini penuh dengan dugaan, Tak ikut?
Penakut. Kalau ikut? eeii..eii..sukanya dia!!