Tuesday, January 22, 2013

Andai Ku Bercinta

Tinggal lagi 2 hari nak meninggalkan anak-anak dek ikut company trip ke Korea ni.  Kenapa dan mengapakah saya tak excited langsung? :(

Puas mencari mood nak celebrate 10th Anniversary di Korea, tapinya bila kenangkan ketiga-tiga buah hati yang akan ditinggalkan dibawah jagaan Opah dan Atuk hati saya jadi libang libu.  Dah siapkan stok makanan anak-anak.  Dah siapkan stok kering untuk abang Hadif.  Malam ni nak packing baju anak-anak untuk dihantar ke rumah opah baru saya nak packing barang saya.  Sungguh tak de mood.  

Abang Hadif tu insyaallah saya tak bimbang, tetapi Raisa dan Kauthar yang tak pernah berenggang dengan saya.  Setiap malam, kalau tak kena peluk dengan mama memang lah tak tidur diorang ni.  Itu yang buat saya berdebar.  Memang boleh bervideo call dari sana, tapi rasanya tetap tak sama.  Bila menulis entry ini pun air mata sudah bergenang.  Abang Hadif siap tanya "kenapa mama dgn babah pergi Korea tak bawa abang?" ish..rasa menyesal pula tinggalkan dia.  Tapi Insyaallah tahun ni ada 2 percutian untuk mereka, itu sebab utama kenapa kami tak bawa dia ke Korea.  

Dalam perjalanan ke pejabat pagi ini saya sempat menikmati macamlah makan pavlova menikmati katanya lagu Andai Ku Bercinta nyanyian MOJO.  Masa balik kampung hari tu hubby sempat cerita pasal sinopsis lagu ini, katanya tentang suami yang kematian isteri, yang terlalu menyintai isterinya tetapi dalam lagu tu ada keinginan nak cari pengganti isterinya. 

Saya cakap kat hubby...itulah tipical orang lelaki sebenarnya.  Ada tu, kubur isteri masih merah tapi dah sibuk cari pengganti.  Tetapi jenis seperti boss saya yang kematian dan sudah pun 15 tahun, masih tidak mencari pengganti dan membesarkan 3 orang anak sendiri.  Yang itu memang sukar ditemui.  Dan, andai saya pergi dahulu meninggalkan dunia ini, saya pasti hubby akan cari pengganti...macam dalam lirik lagu MOJO ini. hahahah.  Dan, hubby dengan so sweetnya jawab begini "awak doalah sekuat mana pun.. saya tak nak cari pengganti yang..." wah.... ayat tak menahan...hahahhaa.

Andai Ku Bercinta - MOJO

Kini kau tiada
Senafas pun ku perlu mencuba
Kau bawa pergi sebahagian dari jiwa raga
Bersendiri hidup umpama hilang erti
Bagaimanakah meneruskan hayat ini
Andai ku bercinta lagi suatu hari nanti
Tunjukkan di mana
Ruang hati untuknya yang masih belum kau huni

Apabila tiba waktu bersemuka
Ku perlu pejamkan mata dan memaksa lafaz cinta
Dengan bayangmu di minda
Tiada pengganti bisa hadir dan mampu menyembuh
Rawan di hati meleraikan semangatku runtuh
Bersendiri masa umpama tak beralih
Berapa lama lagi harus ku merintih
Malam tidak berpurnama
Fajar tiada kejora
Aku hilang di dalam gelita kalbu
Tanpa dirimu rasa ku mati

No comments:

Hidup ini penuh dengan dugaan, Tak ikut?
Penakut. Kalau ikut? eeii..eii..sukanya dia!!