Monday, March 17, 2008

Sibuknya Che Kiah!

Last night is my brother's kenduri meletak kerja. Ala..yang bincang2 pasal sape yang nak buat kerja time kenduri nanti. Adoi, penat giler..baru kenduri kecil2lan..time hari besar nanti mau telentang aku dibuatnya. Huh..bukan senang nak dapat adik ipar kan? Tapi tak pe la, time aku dulu adik2 pun dah berpenat lelah menyempurnakan majlis. Mujur la che abang aku tu dah pandai bawak diri.

Hari ni pulak sibuk bawak mak gi beli barang2 yang tak lengkap lagi. Gi beli bunga telur...paper bags..oh lala..bestnya barang2 perkahwinan sekarang. Time aku dulu tak de pun..huhuhu.. Mak sewa pintu gerbang. Mulut aku pun mengomel la..naper time orang dulu tak de pun? mak kata time dulu caranya lain..time sekarang caranya lain.. amoi cina kat kedai tu cakap cam gini "aiyaa adik ipar...kawin lagi sekali la..." gilo ko apo...cukuplah den kawin sekali yo seumo idup. Bak kata Jamal Abdillah tu..kekasih awal dan akhir...aci gitu?

Time sibuk berkemas2 kat bawah, hubby call. Dia call tipon umah. Macam selalu la. Walaupun kami ni dok jauh2an, tapi setiap hari hubby akan call aku anak beranak. Tak la lama, tambahan bila hadif dah pandai bercakap, memanjang je berebut nak bercakap dgn babah dia. Ada masa tu aku cuma leh cakap seminit je. Lepas cakap dgn hubby aku sambung balik susun jambangan bunga yang aku beli siang tadi, pas tu dengar handphone berbunyi. Tengok ada miss call. Tengok nombor, tertera nombor tipon hubby. Aik? hahhahahah Jahat tau awak yang....tak mo kawan!! Rupanya hubby dah ada kat darat. Balik awal rupanya. Dia kata saje nak suprise bini...rindu..sekali choper pukul 6 petang baru ada. Ha ha ha.. nampak gayanya bermalam kat umah abang dia kat kuantan ler jawabnya...tadi dia hantar sms tanya aku dah tido ke belum, pas tu ajak jumpa dalam mimpi..ekekkekekek. That's my hubby. A lot of suprising. Ada masa aku jadi kelu. Ada masa aku jadi kaku. Itulah yang membuatkan aku sayang sangat kat dia. (err...yang..ayat power tak? peh!)

oklah, nak tido. Asalnya tadi aku memang dah tido, tapi hadif bangun mintak aku bancuhkan milo, terus mata tak mau lelap. Aku ni memang gini, kalau badan letih, memang payah nak lelap mata...

soksek: Tiba2 teringatkan kak nor, my officemate yang kehilangan anak dalam accident last week. may be tomorrow if I have a time, I will write something about kak nor's son. Kak Nor, I know u must hate hearing this, but, pls know I hope you will stay strong. This is a test from Allah s.w.t. Do remember, things happened with His willingNess. Redha dgn Qada' and QadarNya ok. But I know, berat mata memandang, berat lagi bahu yang memikul.

No comments:

Hidup ini penuh dengan dugaan, Tak ikut?
Penakut. Kalau ikut? eeii..eii..sukanya dia!!