Sunday, August 24, 2008

Letih tahap gaban okeh

my little assistant...dia ni la bodyguard mama dia..

Start dari Sabtu dah tak rehat2. Pagi2 dah bisingkan si Ah Chai tu, ye la, nak ukur kabinet tapi table topnya tak siap2. Hari Khamis hari tu aku mengamuk sakan. Ye lah, datang nak tengok progress, tapi diorang tak buat apa. Terus darah naik sampai ke kepala. Aku halau je diorang dari rumah tu. Kelam kabut diorang dibuatnya. Ha, rasakan. Ingat aku ni yang selalu gelak2, sengih2 tak reti marah. Bila aku marah, diam je Cha Ya Nun Alif tu semua.

Call hubby kat offshore. Pas tu dia pulak call si Ah Chai tu. Kalau ikut aku senang je, tak payah bagi payment. Biar padan dgn muka diorang tu. Bayangkanlah buat kerja dari Bulan Julai, sampai dah nak masuk bulan September tak siap2. Macam la aku buat renovation besar sangat. Agaknya dia ambil je job banyak2, dah tu tak cukup manpower nak buat kerja.

Petang tu, balik dari opis aku pergi tengok sekali lagi, dia je mahluk 3 orang tu. Tak berani nak cakap apa pun. So, Jumaat tu, walaupun hari hujan, diorang tetap buat kerja. Takut kena sembur dgn aku lagi la tu.

Dan, Sampai Sabtu pun, tiles kat wet kitchen tu tak siap lagi. Isnin baru siap. Lembab sey.. boring betul. Tapi aku memang dah tak kasi muka kat diorang ni. Kalau cakap pun muka serius je (wah...keji betul kena berlakon ni tau...)


So, kabinet insyaallah dalam dua minggu lebih siap la kot. Dan Si Ah Chai ni janji by next week dah siap pasang grill dan pasang lampu. Kalau tak siap, tau la dia. Aku bertukar jadi gaban.

2 comments:

mc ta said...

ish..apasal cabinet pun sampai 2 minggu..mmg songeh betul si ahcai tu ek. Kalau dia org lambat gak, bukan takat jadi gaban..jadi ultraman pun kita sokong..keh..keh..

Intanaziela said...

mc ta: tu la pasal..lemau betul ler..hangin jek..

Hidup ini penuh dengan dugaan, Tak ikut?
Penakut. Kalau ikut? eeii..eii..sukanya dia!!