Monday, July 27, 2009

Pesta Buku 2009

Lepas lunch tadi, masa on the way balik office dapat sms dari ayu "oh intan naziela, pi jumpa kak yatie tak bgtau aku yek.." hahhahaa. Saya gelak besar dalam kereta. Terus naik atas, bukak blog kak yatie. Iye kak yatie, intanaziela tu sayalah, mama Hadif...peminat fanatik..hahahah. Sebetulnya Sabtu tu kena datang office, jadi tak yakin dapat pergi ke Kompleks PKNS tu. Bila hubby bawak balik buku yang dah ada signature kak yatie dan siap belikan saya buku "Aku Bukan Billy Milligan" dan saya pulun membaca sampai pukul 4 pagi. Pagi tu, celik mata terus set dalam kepala, lepas ke office nak singgah jumpa kak Yatie sendiri. Baru Puas hati kan?

tengok tu..sape yang sign? :)




punyalah excited, saya bukak kotak2 buku kat dalam stor...hahahah kira2 ada lagi yang tak cukup...emmm..mesti kat umah mak lagi nih...nanti nak gi ambil..

Antara koleksi NB yang saya ada....

Selepas selesai kerja saya di ofis, laju je saya memandu ke PKNS. Bawak Hadif dan opahnya sama. Gerai pertama yang saya tuju mestilah gerai NB Kara di C27. Dapat bergambar dgn Kak Yatie..hihihi saya tepek gambarnya di sini...Kak Yatie, ini bukan ayat mengampu tau..tapi kak yatie memang lagi cantik bila jumpa "live". Lepas je beli lagi satu buku dan kak yatie sign autograph, saya layan hadif memilih buku. Banyak jugak buku yang Hadif borong. Waduh...pandai sungguh Hadif shopping buku di Pesta Buku yek..

Bersama Novelis yang saya minati...Norhayati Berahim...kak Yatie..sorry la gambar ada sekeping je, gambar kak yatie pejam mata pun jadiklah.. hahahah

Balik rumah saya sambung baca buku cerita yang baru saya beli. Sambil tu sengih2...puas hati dapat bertemu kak Yatie hari ni. Ayu...sorry la dek kerana excited, sampai lupa nak sampai kan salam...sorry banyak2...Kak Yatie...Mama Apih kirim salam hari tu...kami berdua ni peminat setia kak Yatie..hahhahaha p/s: Ayu..cepat sihat ye, nanti boleh kita pergi jumpa Kak Yatie sama2...

Saya mula membaca buku kak Yatie masa zaman belum berkahwin. Hubby as introducer. Tapi saya yang membacanya...dan buku "Pesanan Terakhir seorang Lelaki" menjadi favourite saya. Sehingga hari ini, masih lagi meminati hasil penulisan Kak Yatie...saya sempat bertanya pada kak Yatie, macam mana beliau dapat idea untuk menulis...bila membaca hasil penulisan kak Yatie, terasa macam diri terbawa2 dgn cerita yang ditulis..itu lah yang menyebabkan saya boleh menghabiskan senaskah buku dalam masa tiga hingga lima jam. Dan, insyallah, akan terus membaca..dan terus membaca... psst: kak yatie..ABBM memang best...tak sabar je nak habiskan bacaan..tak sabar je nak tahu ending dia..tu yang gigih membaca sampai pukul 4 pagi...hahahah.
oklah, sampai ketemu lagi..saya nak sambung kerja sikit...daaaaaa

9 comments:

mama apih said...

wakaka...lebih kurang jer lemari buku ko ngan aku...sampai najib kata, tak de penulis lain ker?
hehehe...senyum simpul kwn aku...

Intanaziela said...

ayu: wakakakkaka tu ada lagi tu..belum ambil dari umah mak...aku dok mengira mana perginya...hahahhaha :P

Su Hana said...

haah sy pun suka buku Pesanan Terakhir seorang Lelaki... mmg meruntun jiwalah..

lama dah x beli novel ni.. la ni tgh tggu sambung diari bonda, Rohani Din.. wpun agak bosan tp syok pasal ikut dr mula..

Intanaziela said...

Mrs. Hasanif: sue, kalau dah baca memang mengasyikkan...rasa tenggelam dalam dunia cerita itu sendiri kan..

Anonymous said...

knyer buku intan... rajin membaca... kami lak masa lum kawin jer rajin...skang ni nak baca pun xde masa..hehhe... nama ajer pesta buku tuh dekat ngan umah.. tp x pergi...

Intanaziela said...

As: intan memang minat membaca...terutamanya buku NB...pasti tak boleh lepaskan peluang...

hari tu tak pi PKNS yek...rogi tau..hahahhah

Ana said...

ana pegi ari tue x beli pun novel laa intan..huhuhu..
intan nie mmg kira peminat fanatik NB laa nie ekk..siap link ngan blog NB tue lagi..cayalahh..tapi ayat2 NB dalam novel memang best..kita baca pun rasa terbuai2 jek..hehehe

Unknown said...

Intan... huhuhu dapat jumpa kak Yatie eh... bestkan buku2 dia.. tp takkan lupa dari ingatan CINTA PERTAMA.. Carl huarrrrggghhh!

mc ta said...

ish..byk nya collection buku citer dia..
kita pun byk gak collection buku citer..tajuk : Peter & Jane..he..he..

Hidup ini penuh dengan dugaan, Tak ikut?
Penakut. Kalau ikut? eeii..eii..sukanya dia!!