Thursday, August 13, 2009

Jejak Kenalan

Lately ni selalu tak sihat badan. Kalau tak batul selsema, sakit kepala. Mujur tak demam. Tapi selalunya saya kalau demam pun tak perasan. Tahu-tahu dah demam panas je. Maklumlah bionik woman. kehkehkeh. orang kata biar sakit2 badan..biarlah demam..jangan sakit hati..sebab kalau sakit hati tu..meruap-ruap je rasa muka kita...hihihihi betul ke?


Lately ni terjumpa balik rakan-rakan lama. Sekolah Rendah, sekolah menengah. Ada yang merancang gathering bagai. Dah lama saya tak keluar berkawan-kawan. Sungguh lama. Kehidupan selepas berkawin membataskan. Seharusnya tidak la kan. Tapi bukan salah sesiapa pun, saya sendiri memilih untuk begitu. Bila membaca dan melihat perkembangan kawan-kawan, terbit rasa bangga. Rakan yang saya kenali dari umur 7...8...9....10...11...12...pendek kata dari zaman kanak-kanak kebanyakkannya berjaya. Alhamdulillah. Walaupun dulu nakalnya hanya Allah yang tahu. Ada dah jadi doktor... dah jadi Manager...pendek kata, masing2 dah berjaya...dah jadi macam-macam ada! Kalau bersembang, ada aje topik kelakar dan menggelikan hati keluar. Tersengih sorang2 jadiknya. Baca group punya celoteh buat saya ketawa keluar air mata. Indahnya waktu itukan..tak payah nak fikir serabut2. Enjoy saje. Paling penting, saya dah jumpa kawan yang dah 18 tahun saya tak jumpa...seronok tengok diorang..masih keep in touch..masih ada ladies night out...huhuhu.


Terima kasih pada facebook ataupun mukabuku. Menemukan long lost friend bagai di situ. Macam-macam agenda yang dirancang. Nak organize makan-makan, teh tarik session, family dan banyak lagi aktiviti. Ada aktiviti yang melibatkan keluarga, ada yang cuma melibatkan diri sendiri sahaja. Yang isteri tu, kalau join, mestilah pandai pandai jaga diri...maklumlah..jumpa la balik "pakwe zaman sekolah rendah" , secret admirer masa sekolah menengah..hahahha. Jangan la pulak kebaikan bertukar jadi yang tak baik pulak. Dan, yang lelaki tu, kalau keluar, kalau cakap dengan isteri nak jumpa kawan2 kat kedai mamak, janganlah pulak ke tempat lain melencongnya...hahahah ye la, itu namanya dah mengkhianati kepercayaan yang diberi..tak gitu? gitu..gitu... nak bersembang..sembanglah selama mana yang anda mahu..tapi jgn la sampai menipu atau mengkhianati kepercayaan yang diberi.


Banyak sungguh yang berubah. Ada rakan yang bertanya...kenapa saya nampak keibu-ibuan..tak macam saya dulu...yang nakal...bising...hahahahha. Jawapannya manusia berubah. Sesiapa tak penah nakal masa zaman sekolah. Tapi nakal saya tidak lah sampai buat prkara-perkara yang salah. Nakal zaman kanak-kanak orang kata. Zaman berkawan berkumpulan...zaman keluar ramai-ramai... gelak ramai-ramai. Rakan saya tu siap tanya, macam mana saya boleh pakai tudung...boleh berhijrah la...hahahhah geli hati saya. Agaknya, kalau saya tak buat keputusan yang bijak, di manalah saya agaknya. Kalau nak bandingkan saya dengan kawan2 lama saya...jauh sungguh saya ketinggalan...tapi macam biasalah, dua perkara mana mungkin akan jalan seiring...saya memilih nak jadi saya yang sekarang, mungkin dari segi kerjaya saya tak mungkin jadi Manager dan sebagainya, tapi saya mahu menghargai hidup sebaik-baiknya. Mahu hidup bahagia, dan selesa. Bukan kemewahan yang menjadi taruhan. Memadai apa yang saya ada sekarang,...saya sangat-sangat bersyukur.

Cumanya..lepas ni will ask permission from hubby..nak jugak lepak2 dengan kawan2..once a while... bukan buat apa pun...sembang-sembang... :) So, kawan-kawan...mari la kita jumpa..set date and time. Ye la, teringat kata-kata seorang kawan " tau la dah berkeluarga, tapi tak kan tak boleh keluar dgn kitorang ni ha...bukan selalu..sebulan tak sekali..."

6 comments:

@hasney^-^ said...

Salam..

Hmm tentu best kan dpt jumpa kawan2 yang dah berbelas tawon tk jumpa tu....has ada gaks wat gathering last year masa rasa....hmm best gaks mcm2 citer...tp tk ramai yg dtp join, biasalah raya, masing2 ada commitment memasing......now pun tengah organize nk wat gathering roomate masa kt manjung dulu..tp ntah jadi entah tidak..masing2 pun byk commitment jerk.hu..hu..susah tul...

Intanaziela said...

Hasney: hihihi intan pun cakap je nak pi..tapi kena tengok jugak..kengkadang tak kena time...tu yang susah tu hasney..hihihihi

Effyliani's Life said...

selalu achu izinkan kan?? hehehe tambah2 kalau ngan i, shimot ...

Intanaziela said...

suei: hihihi selalu kasiiiiiii....hihihihi tapi kena la minta izin..bagitau kat mana kita nak date...so bilanye? arrange la...

Hadif Khawarizmi said...

bole..bole..bole... Bawak hero sekali... Hahaha

Intanaziela said...

Babah: amboi...kena bawak hadif..tu yang pi teh tarik tu pi sorang tak bawak hadif awatnya...? kehkehkeh...

Hidup ini penuh dengan dugaan, Tak ikut?
Penakut. Kalau ikut? eeii..eii..sukanya dia!!