Tuesday, September 1, 2009

Cerita biasa-biasa sahaja



Lama tak up date blog. Rindu..hihihi. Tapi tak ada cerita menarik. Karang kalau asyik tepek gambar juadah yang di masak...orang kata apa pulak, kan? hihihi. Weekend hari tu tak ke mana pun. Sabtu opah hadif, atuk, onyang dan ayah su datang berbuka di rumah. Menunya mee kuah. Saya cilok idea dari seorang kawan di FB. Malamnya mengemas rumah...rupanya banyak lagi kotak dalam stor yang saya tak buka, so pilih baju yang mana nak pakai. Punyalah banyak T-shirt hubby, pilih punya pilih satu kotak dapat diasingkan dan insyaalah nak di hantar ke Rumah Amal Limpahan Kasih. Baju2 hubby tu saya rasa ada yang tak pernah dipakai pun..ada pulak yang sekali dua je dia pakai. Jenisnya banyak dapat t-shirt free dari kontraktor lah..kalau pi kursus pun dapat jugak. Lebih baik diberi pada yang memerlukan.

Ahad pula saya panggil weekend maid dapat membersihkan rumah. Habis segala sawang dibersihkan..ha, baru lah rasa nak raya sikit. Alhamdulillah...semuanya dah siap, tinggal nak hantar dry clean sarung sofa sahaja. Yang tu kena serah kat hubby, sebab dia je yang teror nak buka sarung sofa tu...hiks. Mujurlah ada dua pembantu yang nak datang tolong kemas rumah. Kalau harapkan saya, aduh..sungguh tak larat. Nak kata bersih sangat tu tidak la, tapi syukur lah ada yang membantu (bantu tapi kena bayar upah daaaa), janji dah dapat ringankan beban saya kan...nak demand tinggi sangat, alamatlah tak sempat. :)

Dan semalam, bawak opah saya pi tukar barang kemas dia. Hihihi. Opah saya cam anak dara nak kawin..tukar rantai..gelang dan cincin. Melampau betul,..hahhahaha. Saya gelak tak henggat. Mahal betul harga emas sekarang. Terperanjat makcik. hihihi saya bukan penggemar barang kemas. Dari beli barang kemas, lebih baik saya pi bercuti. No wonder la ada orang tegur barang kemas saya tak bertukar2..apa ada hal, duit saya..hak saya..suka hati saya lah..hahahhaah.

Dan, last sekali, nak ucap terima kasih kat hubby sebab belanja saya dan hadif pi bercuti lagi lepas raya nanti...yahooo...emmuahksss....thanks dear. Huh..hubby dah berjaya mencapai KPI yang dia target..nak bawak family kecik dia ni pi holiday at least setahun dua kali...semoga Allah murahkan rezeki hubby saya...amin. :)

9 comments:

Anonymous said...

hmm rajin intan ngemas umah.. maklum la nak raya umah kena berseri².. mujur ader yg nolong.. ya la emas skang ni mahal... nak tukar pun pikir 2..3.. kali... huhuhu

Intanaziela said...

As: bukan rajin...tapi kena...hahahha jenuh as..bilik air je 3 nak kena basuh..huhuhu....raya kali ni ala kadar sahaja..tak mahu membazir gitu...

harga emas mahal betul kan...kalau nak tukar untung..nak beli je rugi..hahahahah

Emak si Teta dan Balkish, mak Andak Ojan, Hakim, said...

intan dapat beraya dengan suami ya tahun ni? itu yang berkemas bagai tu ye..ha.ha
senyuman memanjang le hadif dapat bercuti ya..he.he..

Intanaziela said...

kak yatie..alhamdulillah...insyaallah hubby dapat cuti tahun nih...tu yang seronok tu...walaupun dapat beraya sama2 4 hari je...raya keempat hubby dah kena keje... :P

Su Hana said...

mas mahal eh..br cadang nak p tukar barang kemas yg lama... sy pun x minat sgt tp kdg2 tu mood teringin tu dtg..hahahaha...


syoknya hadif nak p jalan lagik...

Intanaziela said...

sue: sama la kita...cuma bila dah masuk 7 tahun...barang kemas tu dah nampak "lama" mak intan kata..hahahhaha..tapi tak suka eh yang beso2..yang kecik2 je will be ok... :P

jalan2 tengok tempat orang sue..babah hadif yang belanja..hadif dgn mama ikut aje...

Ana said...

intan mana dapat weekend maid tue..nk jugak carik maid tlg kemas umah nk raya nie..hhehee..
bila intan gi rumah amal tue..ana ada seplastik baju nk bagi laa..xtau nk hntr kt ne..simpan jek dah berbulan2 nie..roger ana ekk..nnt ana hntr kt umah intan..

Intanaziela said...

Ana: intan amik cleaner kat ofis nih...nanti bila babah hadif balik, dia nak pi hantar..intan bgtau ana okeh...

@hasney^-^ said...

hmm oklaa intan, ada cleaner dtg umah..bgs gak kalau has dpt cleaner cam tu...aduiii yaa penatlaa kan semua nk wat sendiri..
he..he.pasal brg kemas ni..mmglaa has pun bukan peminat brg kemas..sekali sekala brg kemas(gelang masa kahwin tu) pakailaa..itu pun kalau ada apa2 occasion jerk..tp yg menyedihkan..maybe cankuk dh longgar...gelang mas tu ntah kt mana hilang skrg ni...hu..hu sadis gak..tp nk wat camner dh tk der rezeki..

Tgh cadang nk belikan si dua dara tu..subang emas(padahal mamanya pun tak der subang..he..he..kesian kan?)..tp tu lahh emas skrg...mahai gilerr..

Hidup ini penuh dengan dugaan, Tak ikut?
Penakut. Kalau ikut? eeii..eii..sukanya dia!!