Wednesday, November 5, 2008

Alahai anak omak...



Pagi ni macam biasa, sebelum gi opis singgah amik nasik lemak dan order2 yang dikirim oleh opismate. Pas tu hantar hadif gi Genius Aulad. Time tu ujan renyai2..lepas dia salam dan cium aku, dia salam teacher2 dia. Time tu aku dgr teacher2 dia gelak besar..


aku pandang kat teacher2 dia tu..


Teacher: Dia kata "Mama cantikkan hari ni, pakai baju baru..."
Aku: ish..mana ada baju baru...ada je la hadif ni...(laju je aku masuk dalam kete..malu..)


masuk keta aku gelak tak henggat...call hubby citer pasal keletah anak dia tu. Sebenarnya tak pakai baju baru pun, cuma baju tu lama sangat dah aku tak pakai, so hari ni teringat nak pakai, yang peliknya, dari dalam kereta, sampailah ke sekolah dia, dia tak tegur pun aku pakai baju tu, tapi dia boleh bercerita dgn teacher dia...hadif..hadif..malu mama...mulut...kusss semangat.


Hubby dok citer, sekarang ni hadif kalau dok sorang2 tu dok praktis utk konsert dia. Kejap2 dengar dia cakap "action.." pas tu cakap "cut" Dah la hari tu waktu aku tanya Teacher Iza, hadif terlibat tak dalam lakonon utk majlis ihtifal tu nanti, teacher cakap hadif terlibat. Siap memilih watak lagi tu..teacher tanya hadif nak jadi orang perang ke orang pengsan...dia jawab "tak nak la jadi orang pengsan.." Memilih..teacher dia cakap. Tak sabar nak tunggu 21 Nov ni, nak tengok anak bujang ku beraksi walaupun sebagai pelakon tambahan..hahahahah


Semalam pulak aku ajak dia solat maghrib sama2, tapi time aku tengah solat dia tak solat pun, dia dok main kat atas katil, tapi bila aku dah masuk rakaat akhir, dia pun dok balik sebelah aku. Pas tu aku denda dia kena solat balik semula. Kelakar je tengok muka dia. Main2 waktu solat, kena marah dgn mama terkujat2...


Anak...anak...

4 comments:

Su Hana said...

hehehe...hadif ni..cam org besar plak.. perihatin sggh...

aNIe said...

Intan...pandainya hadif memuji mama dia...anak2 ni biasalah...mama dia ajelah yang cantik...

Akak suka pi tengok konsert bebudak tadika...kadang2 sakit2 perut gelak tgk gelagat anak2...lain disuruh cikgu...lain dibuatnya...

aku said...

salam intan...
terkejut dpt called dr intan td...thanks yea...sanggup call farah td

hehhehe...memang dah sapai sana...dah blank...
x ingat mommies yg tinggal kat area² situ...
memang mati kutu
x g jenjalan ke memana pon
just sent my parent ke kelana jaya jer

amboooi...hadif...pandai memuji
my darwisY pon mcm tu ler...
kerap sgt dok tgk mama nye pakai shirt + jeans...tetiba kalau kita pakai blouse...mesti dia cakap...."mama pakai baju apa ni mama"...
hehhehehe

mc ta said...

he..he..budak2 nih.mmg kena expect the unepected kan??
so hadif jadi pelakon kapal gak ker..
Danish pun tiap2 ari dok citer pasal the ship of dreams tuh..siap cakap..ada emperor lagih ..he..he..

Hidup ini penuh dengan dugaan, Tak ikut?
Penakut. Kalau ikut? eeii..eii..sukanya dia!!