Saturday, August 1, 2009

Hari Sabtu yang nyaman!

Lama tak up date, badan tak berapa sihat dan idea tidak mari walaupun banyak xtvt yang patutnya diupdate.


anak orang putih manalah ni, sarapan pagi makan spegetti...hihihi

Pagi ni, bangun pagi hadif mintak apam balik What the what? Apam balik? huh..anak punya pasal, mama google la resepi, alhamdulillah jadik tapi lupa pulak nak ambil gambar. Rupanya senang aje buat apam balik ni yek.. tapi saya tak bubuh kacang, cuma bubuh jagung dan tambah dgn badam. Opah Hadif kata apam balik orang kaya...hahahahah. Opah dgn atuk hadif ada datang tadi, sempat la merasa apam balik yang saya buat. Atuk dia cakap "eh, pandai mama buat apam balik ye.." Hadif jawab gini "Memanglah, mama saya kan pandai" kahkahkah..bodek kuat punya budak..

Lepas atok dan opah hadif balik, saya menguli tepung, nak buat pau. Pakai tepung blue key aje. Senang. Intinya pun saya beli kaya dalam tin sahaja. Ini namanya pau malas tapi mahu..hahahah. Lepas siap dikukus, hadif makan sampai 3 ketul sambil cakap macam ni "eh, sedap ye mama, rasa kaya pulak tu" hahahaha. Happy sebab Hadif suka makan. Ni tengah roh rajin datang la ni, rasanya tahun depan baru saya buat pau balik..kehkehkeh..


Sebelum dikukus..biarkan dia "naik" dulu..


Lepas dikukus..panas lagi nih..



Dah kena cukai dengan Hadif 3 ketul..hihihi

Petang ni ada mesyuarat penduduk. Oleh kerana babah hadif tak ada, saya kena la pergi dan bawa Hadif bersama. Adoi..janganlah Hadif buat ligat nanti. Kang meeting ke mana, mengejar Hadif yang iye.

Teringat kata-kata hubby " awak tu dua minggu time saya tak ada macam ibu tunggal, kena uruskan anak, tengok dia buat homework..keje lagi.." huhuhu. Hari tu, masa saya tak sihat, salah seorang jiran telefon saya yang kebetulan ada di klinik. Bila saya bagitau saya di klinik..dia tanya dgn siapa..hihih dengan siapa pulakkan, mestilah seorang. Bising dia sebab saya pergi sorang, dah la tak sihat, kenapa tak ajak dia. Gelak saya mendengarnya. Dah biasa begitu, kalau takat sakit kepala, demam, sakit perut..waktu hubby kat offshore, saya drive sendiri sahaja. Hati kental. hahahaha.

Ada seorang kawan bertanya pada saya "macam mana kalau time suami azila tak ada, time tula anak demam ke, masalah datang ke.." saya jawab gini je " sangat senang. Terima aje masalah dari Allah. Insyaallah segara urusan dipermudahkan. Memanglah kadang kala jadi sedih. Time hubby tak de la tayar pancit. Time hubby tak de lah paip air bocor. Time hubby tak de la macam2 hal terjadi. Tapi bila fikir balik, itu semualah yang buat saya jadi "keras" hahahaha. Rasa lebih bersemangat. Hubby pula dah biasa train saya utk buat sesuatu time dia tak ada. Bersyukur juga bila diduga, tak semua orang merasa apa yang saya rasa, betul tak? Siapa tak risau, iyelah, saya tinggal berdua sahaja dengan hadif. Tetapi apa pilihan yang saya ada? sebaiknya saya tawakkal sahaja pada Allah. Dan Alhamdullillah saya gembira dengan hidup saya. :P Anda bagaimana?

Oklah, sampai jumpa lagi...oh ya, terima kasih pada teman-teman yang mendoakan saya cepat sembuh..alhamdulillah dah sihat...err kalau tak sihat minggu depan tak boleh pi bercuti lagi! hihihi.

8 comments:

mama apih said...

sedapnya pau ko, gebu macam tuan...bolehla aku menuntut ilmu buat kuih dari ko...nak jual nasi lemak cik yah kat perlis takkan takde kueh...heheh...tunggu aku sihat...heheh

Intanaziela said...

ayu: gebu macam aku kan..kahkahkah...boleh..boleh....ko nak business kat perlis ka? ha..cepat sembuh...

Ana said...

cayalaah intan buat apam balik..
rajin laa intan nie..ada malas bebeno..tambah pulak dengan barang xde kt umah..sbb kalau beli pun gunanya setahun skali..hahahaha..
alasan jek tue kannn..

Ibu Double Q said...

hallo sir hadif. how r u? pepagi dah belasah speggeti..
wallawei pau.. gebu n tembun macam gue .. mai singgit..

Anonymous said...

intan.. rajin ko masak pau... cam sedap jer.. gebu gitew... amboi hadif pepagi dah belasah spagetti... sedap nampaknyer...
rajin ko masak ya intan...

Intanaziela said...

Ana: Rajin? huhuhu sekali sekala je...tiba tang rajin tu masak tak renti2..tiba time malas...amik..bertahun2 tak masak..kehkehkeh
Rosmona: itu anak mat salleh mana tah..request makan speggetti pepagi bute..hahahahah nak pau mai la datang umah.. :)
As: Rajin ada masa As...kalau malas tu...satu apa pun tak masak..hiks...

zully said...

terrornya intan buat apoam balik!!!nak rasa lah....
huhuhu..i love pau!!!!

Intanaziela said...

zully: nak rasa meh la datang umah.. :)

Hidup ini penuh dengan dugaan, Tak ikut?
Penakut. Kalau ikut? eeii..eii..sukanya dia!!