Wednesday, June 10, 2009

Hadif dan Maklang

Baru2 ni, Hadif dah pandai satu perkara.

Hadif: Mama, nama perdana menteri kita Najib Tun Razak. Tun Razak...

Dia sebut jelas sekali.

Mama: Iye? siapa ajar?

Hadif: Ayah Ngah la... (sambil senyum-senyum)

Malam tu, time dia tengah lena, mama dia ni dok menyakat...cuit2 dia..pas tu tanya...

Mama: Hadif...PM kita sape nama?

Hadif: (Dalam tido nih...) Najib Tun Razak..

Mama: Babah sape nama? (gelak2 dah nih...)

Hadif: Shamsul Kamal Ibrahim...

Mama: (Gelak2...cuit lagi anak tu...) Mama?

Hadif: Nur Azila...(mata pejam okeh..)

Mama: Mak Lang?

Hadif: Busuk!! (pun mata pejam...)

Mama dgn Babah dia ni tak hengat ketawa.... punyalah anti maklang hadif nih...walhal kalau tinggal kat umah opah, maklang la yang melayan dia..mandikan dia..buat susu dia..ajar buat homework. Tapinya maklang dia ni memang bapak penyakat punya orang...kalau tak menjerit si Hadif, memang dia tak puas hati...sampai hari tu, Si Gmie pun pandai mengamuk maklang menyakat. Tak pe...tak pe...kita tunggu anak dia nanti..akan aku sakat sehingga ke akar umbi...hihihi :P

7 comments:

sya said...

He he he dalam mata lelap2 gitu pun sempat dia

Intanaziela said...

kak sya: tu la, dalam lelap mata dia tetap ingat yang dia tu anti maklang dia..hahahah

rosmona said...

busuk2 maklang pon,... maklang la segalanya..

aNIe said...

Hehehe...sempat jugak dia mengata maklang dia dalam nak lelap tu ye...

Hadif macam fareex ngan maklang dia jugak...

Intanaziela said...

rosmona: tu la..maklang tu la yang melayan segala kehendak dan kerenah dia... :P

kak anie: agaknya semua mak lang cam gitu ke kak? kuat menyakat betul... :P

Ana said...

Hadif Hadif..klako auntie dengar tauu..

Intanaziela said...

ana: gitu la dia...ana tengok la time kat umah ana tu...pening mama dia..siap mintak izin nak salam ana dgn auni..hihihi

Hidup ini penuh dengan dugaan, Tak ikut?
Penakut. Kalau ikut? eeii..eii..sukanya dia!!