Monday, October 19, 2009

Kami, dan komunikasi yang tergendala

From Laut China Selatan with love...huhuhu.

Sepanjang minggu hubby dah balik offshore ni kami terputus hubungan. Talian telefon rosak. Puas mendail, tapi nada bising yang hanya dapat didengari. Kami memang dah biasa berjauhan. Tapi tak pernah putus hubungan. Tak berkomunikasi. Selalunya dalam sehari tu, beberapa kali juga bercakap telefon. Kalau tak saya telefon, hubby yang telefon. Aduh. Rungsing dan rasa kosong. Ye la, suamiku sahabatku. Saya pulak jenis share cerita dgn hubby. Termangu2 jadinya. Hadif pun bising, tak dapat tengok muka babah kat skrin komputer.

Hari Sabtu ada radio operator call. Sampaikan pesanan hubby suruh call dia di satelit platform. Dapatlah kami berkomunikasi semula...Hari Ahad pun dapat lagi bersembang sampai ke pukul 4 petang. Tapi bila malamnya saya cuba call, dah rosak balik talian telefon. Aduh...


Pagi ni saya siap2kan Hadif macam biasa. Sampai depan Q-Dees tengok sekolah lengang dan pengetuanya Puan Nani kata diorang cuti dan memo dah ditampal dalam buku komunikasi. Saya terus buka buku depan Pn. Nani, dan..ternyatalah Teacher Hadif lupa nak tampal pesanan itu. Tak pasal sahaja saya kena bebel dgn Hadif pagi ni. "why you send me to school mama, today is holiday" ayo yo...akak pulak yang kena marah tau. Saya bagitau hadif, "tomorrow please ask your teacher, why she forgot to paste the memo in your communication book, ok".

Dan, hari ni cik mamat tu bersenang lenang la di rumah opah. Tadi masa saya call diorang ada di Tesco Shah Alam. Enjoy ye Hadif, jangan lupa dah nak exam. Sekarang ni, tiap-tiap malam buat revision dengan dia. Hish, mengalahkan budak darjah 1 pulak. hahahhaha. Nak tau, dia tanya saya soalan begini "Mama, antioksidan tu apa?" aish...anak ku yang berumur 5 tahun tanya soalan gitu? mama dia ni pun bukannya pandai sangat nak jawab, tapi saya jawablah jugak yang very basic. "antioksidan tu yang boleh mencegah kanser, nanti mama cari lagi ye, mama pun tak sure la hadif". Pas tu dia boleh cakap gini "ooo antioksidan tu yang ada dalam kopi, tapi minum kopi tak bagus la mama..not healthy" hahhaha. Aduh, anak ku.... anak...anak.... alahai...

3 comments:

Emak si Teta dan Balkish, mak Andak Ojan, Hakim, said...

ha.ha.ha..cik mamat, sedaplah panggilan tu intan,
berjauhan tanpa komunikasi boleh bingung dibuatnyakan...

Intanaziela said...

kak yatie: tu la, rasa macam serba tak kena...bila dapat cakap tu mula la.. i love u...i love u..hahahah

cik mamat...hahah intan memang dok gelar dia gitu dari dia kecik lagi...

Ibu Double Q said...

haduh... miss kominikasi?? mencabar buah pinggang sungguh.. kalo org maunyer pening 60 minit nih...

Hidup ini penuh dengan dugaan, Tak ikut?
Penakut. Kalau ikut? eeii..eii..sukanya dia!!